Previous Page  86 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 86 / 116 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

4 2 0 1 5

84

T

O U R

D E

F

R A N C E

Festina en de Tour de France zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als offi-

ciële tijdmeter van het belangrijkste fietsevenement heeft Festina zich een mooie

positie verworven binnen de wielerwereld en tijdens de Tour de France kun je ook

niet om Festina heen. Dat was mooi zichtbaar tijdens de start op zaterdag 4 juli en

de etappe van zondag naar Neeltje Jans. Waar alle renners het podium betraden

en op volle snelheid het parcours op knalden, was de naam Festina in beeld. Om

de Tour de France heen is natuurlijk een heel circus aan mensen aanwezig, van

de reclamekaravaan tot genodigden van de sponsoren, zoals dus ook de dealers

van Festina. Onder de brandende zon

was de start én de finish van dichtbij

te volgen in Utrecht op zaterdag.

De geweldige sfeer in de stad zorg-

de voor een unieke ervaring, waar

Festina een schepje bovenop deed

met het arrangeren van een gewel-

dige locatie om alles te bekijken.

Dag twee

Zowel op zaterdag als op zondag

had Festina een select aantal dealers

uitgenodigd om de Tour de France te

ervaren. Zoals gezegd was zaterdag

al heel bijzonder, maar op zondag

had Festina echt kosten noch moeite

bespaard om een aantal dealers een

Dit jaar startte – zoals u waarschijnlijk wel duidelijk heeft kunnen merken

– de Tour de France in Nederland. Utrecht als toneel voor de start van de

grootse wielerronde van de wereld en de tropische warmte zorgde voor

een grote stroom van toeschouwers en ook de redactie van vaktijdschrift

De Juwelier mocht aanwezig zijn. Wij werden uitgenodigd door Festina,

net zoals een aantal dealers, om de tourkaravaan in Nederland te volgen.

Zodoende werden de renners gevolgd tijdens hun proloog door de straten

van Utrecht, alsmede de etappe van Utrecht naar Neeltje Jans. Een gewel-

dige ervaring die Festina haar klanten bood, want de Tour de France volgen

van zo dichtbij, dat is een ‘once in a lifetime’ belevenis.

Festina

geeft dealers een ‘once in a lifetime’ ervaring

Een gezellig onderonsje met Festina-ambassadeur Richard Virenque

Joop Zoetemelk was ook aanwezig

Er was goede hoop op een Nederlandse geletruidrager, maar helaas kwam Tom

Dumoulin net te kort