Previous Page  21 / 114 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 21 / 114 Next Page
Page Background

afgelopen twee jaar gerealiseerd.

We zijn goed op weg en wat ik in

mei 2014 (bij de start van ILP red.)

voor ogen had is ook uitgekomen.

Met EBEL, Locman, Montegrappa en

Charriol kunnen we de Nederlandse

markt bedienen met mooie merken

in verschillende segmenten.”

MERKENPAKKET

Het portfolio wordt doorgenomen.

“We willen graag in elk segment

vertegenwoordigd zijn met een

onderscheidend merk. Met EBEL

hebben we het middensegment

afgedekt als het gaat om dameshor-

loges. Locman heeft veel potentie

en is in Nederland ook stappen aan

het zetten. We merken ook dat de

doorverkoop goed is. Met Locman

kunnen we mannen en vrouwen een

bijzonder uurwerk bieden in een

prijsklasse van € 200,- en € 1.500,-.

Met Charriol hebben we tot slot een merk dat zich op het basissegment focust

en waarmee we ons weer onderscheiden. We zijn in de voorbereiding om het

merk in Nederland te lanceren. We verwachten heel veel van Charriol. Je ziet

dat het merkenportfolio goed in balans is, met merken die herkenbaar zijn.

Het blijft voor ons ook hierbij en dus kunnen we ons focussen op groei.”

“We zitten nog steeds in de opbouwfase. Het is zaaien en daarna pas oogsten.

Het is ook echt niet zo dat de rode loper voor ons uitgerold wordt bij juwe-

liers, maar dat is ook niet erg. We hebben liever dat juweliers weloverwogen

te werk gaan en hun tijd nemen om zich te oriënteren. Juweliers moeten niet

over één nacht ijs gaan en overhaast beslissingen nemen. De keuze voor een

merk moet gebaseerd zijn op onderzoek en goed gevoel.”

‘ART OF SELLING’

“De markt verandert heel snel. Juweliers gaan op zoek naar nieuwe merken

en dat moet ook, want het is van enorm belang om je te differentiëren in

deze tijden. Daarom profileren wij ons ook, maar we zijn wel kritisch in onze

keuze om samenwerkingen aan te gaan. Ik geloof zelf in ondernemers die

de kunst van het verkopen nog verstaan. Zij zijn actief met hun consument

bezig en met het verkopen van merken. Wij weten ook dat onze merken in

de winkel gepusht moeten worden, want het zijn exclusieve merken die echt

verkocht worden in plaats van alléén nog ingepakt worden bij navraag. Ik zie

dan ook graag dat onze merken verkocht worden door juweliers met passie en

liefde voor het vak, interesse voor de consument en die nog de ‘Art of selling’

verstaan. Die juwelier heeft de toekomst.”

ACTIEF

Zelf komt Loek Oprinsen ook nog regelmatig bij klanten over de vloer. “Daar

hoor ik dan vaak van klanten dat ze geen vraag krijgen naar bepaalde merken.

Dat zijn dus juweliers die wachten totdat de klant naar iets vraagt. De tijden

dat klanten naar de winkel komen en vragen naar een specifiek merk zijn echt

voorbij. Je moet als juwelier actief op zoek naar de behoefte van je klanten.

Wij denken graag mee in hoe we de verkoop van onze merken bij juweliers

omhoog kunnen krijgen door middel van acties of verschillende marketing ini-

tiatieven. Ik denk ook dat de focus veel meer op lokale klanten moet liggen,

want deze vormen het fundament van je business.”

NAJAARSBEURS

Om de Nederlandse markt nog beter te bedienen en juweliers de kans te

geven kennis te maken met het uitgebreide merkenpakket van ILP, zal het

bedrijf tijdens de Jewels & Watches Najaarsbeurs aanwezig zijn. “We zijn

met onze merken ook aanwezig tijdens Inhorgenta en BaselWorld, maar we

snappen dat niet alle juweliers die beurzen kunnen bezoeken. Daarom wil-

len we hen toch de mogelijkheid geven om onze producten te ontdekken en

onze Salesmanager te ontmoeten, dus nemen we ook deel aan de Jewels &

Watches Najaarsbeurs. Dit is een extra service naar onze klanten toe.”

POSITIEF

Nederland is het terrein van Rob van Mullem, met wie wij in de vorige uit-

gave al een interview hadden (zie De Juwelier 3 – 2016 pagina 36 en 37).

“Rob is de Salesmanager voor onze merken in Nederland en een vertrouwd

gezicht bij veel juweliers. Zijn kennis en ervaring zijn bekend. Hij geniet veel

vertrouwen en heeft een goede relatie opgebouwd met juweliers. Daarnaast

verzorgt hij bijvoorbeeld trainingen op locatie voor winkelpersoneel om de

binding met, en de kennis van het merk te vergroten. De Nederlandse markt

heeft het de afgelopen jaren moeilijk gehad, maar we merken een opwaartse

lijn. Wij zijn in ieder geval positief gestemd en kijken met gezond optimisme

naar de toekomst.”

Meer informatie:

International Luxury Partners

Rob van Mullem

Tel. 06-55783835

www.ilp-luxury.com

J&W-stand: B.262

D

E

J

U W E L I E R

N R

4 2 0 1 6 21

Rob van Mullem

De zeer herkenbare armbanden van Charriol