De Juwelier nr4-2022 Online

D e J u w e l i e r n r 4 2 0 2 2 106 D o o r g e e f c o l u m n JACCO NOBEL VAN JUWELIER NOBEL UIT WOERDEN HAD DE EER OM IN DE VORIGE UITGAVE VAN DE JUWELIER DE DOORGEEFCOLUMN TE SCHRIJVEN EN NOMINEERDE ROBERT DEN HAAG VAN DE GELIJKNAMIGE JUWELIERSWINKELS OM DEZE KEER ZIJN VERHAAL TE DOEN. ZIJN SPECIFIEKE VRAAG AAN ROBERT WAS: ALS JE NU KON KIEZEN VOOR EEN VIERDE WINKEL OF UITBREIDING IN ONLINE VERKOOP, WELKE KEUZE MAAK JE DAN? ZIJN ANTWOORD LEEST U IN DEZE COLUMN. “JACCO, BEDANKT VOOR HET DOORGEVEN VAN DEZE COLUMN. MIJN NAAM IS ROBERT DEN HAAG EN IK HEB MOMENTEEL DRIE WINKELS IN WADDINXVEEN, BOSKOOP EN ROTTERDAM. DE VRAAG DIE JACCO MIJ STELDE IS ‘ALS IK NU KON KIEZEN VOOR EEN VIERDE WINKEL OF UITBREIDING IN ONLINE VERKOOP, WELKE KEUZE ZOU IK DAN MAKEN?’ “WIJ WERKEN AAN DE OPTIMALISERING VAN DE BESTAANDE WINKELS EN ONLINE ACTIVITEITEN” IN DEZE DOORGEEFCOLUMN GEEFT EEN VAKMAN OF -VROUW ZIJN OF HAAR VISIE OP DE BRANCHE EN TOELICHTING OP ZIJN OF HAAR WERKZAAMHEDEN. WAT ZIJN DE ONTWIKKELINGEN? WAAR GAAT DE BRANCHE NAARTOE? LEES HET HIERONDER. Robert den Haag Het is momenteel niet mijn intentie om uit te breiden in de vorm van een fysieke winkel. Ook online uitbreiden in de vorm van een webshop ligt niet in de planning. Wel werken wij aan de optimalisering van de bestaande winkels en online activiteiten. Voor wat betreft online activiteiten heeft de overstap van Jupa naar PrismaNote een grote rol gespeeld. Het is dan ook een belangrijke stap geweest binnen onze organisatie. Deze overstap van kassasystemen hebben wij gerealiseerd tijdens de coronaperiode met de daarbij behorende sluitingsmomenten. Het aanbieden van click & collect werd toen nog belangrijker. Voor ons een geschikt moment om daarop in te spelen. Door middel van PrismaNote is een groot deel van onze voorraad online zichtbaar. De klant kan zo dus wel producten reserveren en komen bekijken in de winkel. Dit is voor ons een mooie combinatie tussen de service van een fysieke winkel en het gemak voor de klant via het internet. De winkels zijn destijds gekoppeld door PrismaNote. Hieronder vielen onder andere ook ons voorraadsysteem en klantenbestand. Dit biedt ons en de klant overzichtelijkheid. Het gekoppelde klantenbestand werkt erg fijn. Ook aankopen in de verschillende winkels zijn zo te registeren. Daarnaast, werken wij sinds kort met een spaarpuntensysteem. Hiermee spaart de klant voor korting op de volgende aankoop. Kortom, wij proberen de bestaande organisatie beter aan te laten sluiten aan de wensen van de consument. Deze optimalisatie is uitdagend genoeg met het alsmaar wijzi- gende consumentengedrag. Ook maken wij bijvoorbeeld sinds een tijdje gebruik van achtergrondmu- ziek in onze vestiging in Waddinxveen. Bewust in één winkel om het eens te proberen. Dit werd positief ontvangen, zowel door het team en de klanten. De andere vestigingen zullen dus volgen. Achteraf zeg je dan tegen jezelf: “Dit had ik natuurlijk veel eerder moeten besluiten”. Een optelsom van deze punten en meer zorgt voor een direct en zichtbaar stijgend resultaat. Dit maakt het ondernemen in dit prachtige vak zo interessant en leuk. In de vestiging in Boskoop hebben wij momenteel een verbouwingsuitverkoop. In oktober gaan we de winkel een facelift geven. Dit alles realiseren we met een al jarenlang, enthousiast team van medewerk(st)ers. Hen wil ik dan ook bedanken voor de inzet binnen de organisatie. Aan wie geef jij de pen door voor het volgende interview? Ik ben benieuwd naar het verhaal van mijn neef: Ruud Heemskerk, van Heemskerk Juweliers in Pijnacker. Ruud heeft onlangs zijn trendwinkel geslo- ten. Ik ben benieuwd hoe hij over de toekomst van ons mooie vak denkt!

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4