Previous Page  31 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 52 Next Page
Page Background

De bezoekers van Tendence waren afkomstig uit 88 landen, vooral uit Europa

en China. Het aantal bezoekers van de beurs was met 29.000 iets minder dan

vorig jaar (33.480). Daar staat tegenover dat de klanttevredenheid met 88%

onveranderd hoog was. Daarnaast was vooral de aankoopbereidheid gestegen.

Stephan Koziol, voorzitter van de European Lifestyle Association, verklaart het

succes als volgt: “De standaard bij zowel de exposanten als de bezoekers is

omhoog gegaan. Hoewel er minder bezoekers door de toegangspoortjes zijn

gegaan, zijn de belangrijkste mensen wel aanwezig geweest. Het is een feit dat

het aantal aanbieders daalt. Toch denk ik dat de meeste exposanten positief

verrast waren over hoe goed de zaken zijn geweest op Tendence.”

Carat

Voor juweliers was vooral

hal 9.3 interessant. Hier

vond namelijk het beurson-

derdeel Carat plaats, oftewel

het gedeelte van de beurs dat

gericht was op juwelen. Veel

high-end gouden, zilveren

en modejuwelen waren hier

te zien. Ook was er veel

jong talent op Carat. Twintig

geselecteerde nieuwe talen-

ten lieten hun innovatieve,

originele en creatieve col-

lecties zien. Het programma

‘Next’ bestond uit negen

jonge designers die de eer-

ste stappen naar succes al

gezet hebben. Het was het veertiende jaar dat er op Tendence ruimte was voor

jonge designers, en gedurende die tijd zijn ‘Talents’ en ‘Next’ uitgegroeid tot

een bron van inspiratie voor zowel de bezoekers als andere exposanten en de

talenten zelf.

Reacties

Net als op de rest van de beurs waren ook op Carat de exposanten erg te

spreken over de beurs. Maria Leonardi, manager bij juwelenbedrijf Roberto

Leonardi, zegt naar aanleiding van Tendence: “We hebben een nieuw ver-

kooprecord neergezet, ondanks het feit dat we op grotere beurzen met meer

bezoekers hebben gestaan. Zowel de terugkerende als de nieuwe bezoekers

die we hier hebben gezien waren zodanig onder de indruk van onze collectie

dat ze meer hebben gekocht dan ooit. Ook de ordergroottes waren groter, wat

heeft geresulteerd in een super resultaat van verkopen die 25% hoger waren

dan bij de Tendence van vorig jaar, wat ook een uitstekende beurs was.” Ook

voor het Zweedse The Moshi was de beurs een waardevolle ervaring. Eigenaar

Philip Ahlström: “Dit was onze tweede keer op Tendence. Onze eerste ervaring

was goed, de tweede nog beter. Ik kan zeggen dat de zaken hier goed lopen en

dat meedoen de moeite waard is.”

Op de 95.000 m² die de vakbeurs Tendence dit jaar in Frankfurt telde waren

veel nieuwe producten en trends te zien. Meer dan 1100 exposanten uit 48

landen boden allerlei producten aan uit de consumentengoederenbranche,

en met succes. De beurs kenmerkte zich dit jaar door de hoge geneigdheid

van bezoekers om bestellingen te plaatsen. Dit is erg opvallend gezien het

economische klimaat.

Veel orders geplaatst tijdens

Tendence

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 5 31

N

A B E S C H O U W I N G

T

E N D E N C E