D
E
J
U W E L I E R
N R
6 2 0 1 5 31
I
N T E R V I E W
P
A U L
V A N
D E R
R
E E
Paul: “In Duitsland is Silver Trends een enorm groot succes. Er zijn daar al meer
dan vijfhonderd verkooppunten gerealiseerd en dat aantal groeit maar door.
Wij waren dan ook gelijk enthousiast over het merk, mede door het slimme
concept.”
Presentatie
“Wat er zo slim is aan het concept?”, zo herhaalt Paul onze vraag. “Dat is
natuurlijk de hoogwaardige kwaliteit van de sieraden, de aantrekkelijke prijs
en de goede marge voor de juwelier, maar ook het systeem van presenteren en
de positionering van het assortiment. Je kunt als juwelier een zeer breed assor-
timent gerhodineerde zilveren sieraden laten zien, die als setjes gepresenteerd
worden. Daarnaast is het meteen duidelijk door de naam – die opvallend op
de display is afgebeeld – dat het om zilver gaat en worden de prijzen promi-
nent getoond, waardoor de consument meteen getriggerd wordt. Silver Trends
verkoopt zichzelf eigenlijk op die manier.”
Hedendaags jasje
“Silver Trends is een tijdloos product”, zo vervolgt Paul enthousiast zijn ver-
haal. “Het assortiment bestaat uit meer dan negenhonderd referenties, van
luxe hangers met parels tot hele fijne ringetjes. Er is voor ieder wat wils. Ik
zou Silver Trends omschrijven als traditioneel zilver in een hedendaags jasje.
Zoals gezegd is Silver Trends niet fashion, maar ook niet te vergelijken met
de standaard basiscollectie zilveren sieraden. Het heeft een eigen gezicht en
uitstraling.”
Geen risico
Het voor Nederland nieuwe sieradenconcept wordt als totaalconcept in de
markt gezet. Paul: “Bij de sieraden komt een luxe display evenals hoogwaar-
dige verpakkingsmaterialen, wat de zilveren sieraden een nog mooiere uitstra-
ling geeft. Een compleet concept met een goede marge. Een juwelier loopt
praktisch geen risico met Silver Trends. Je krijgt de beschikking over een breed
assortiment hoogwaardige zilveren sieraden, waarmee je van jong tot oud kunt
bedienen. Silver Trends heeft zich daarnaast al bewezen in Duitsland. Onze
verwachtingen zijn dan ook hooggespannen.”
Meer informatie:
ACEman B.V.
Tel. 073-6843418
Paul van der Ree
Tel. 06-14592805
sales@aceman.euNog niet eens zo heel lang geleden was goud dé belangrijkste productgroep
voor juweliers. Goud is absoluut weer wat populariteit aan het terugwinnen,
maar zilver is niet meer weg te denken uit het assortiment van een juwelier.
Het aanbod in zilveren sieraden is enorm: van basissieraden tot fashionpro-
ducten. Silver Trends is een nieuw sieradenconcept op de Nederlandse markt
dat zich nadrukkelijk tussen het aanbod in basisproducten en fashion items
plaatst. De firma ACEman, wat onderdeel is van SimStars International BV,
is het bedrijf dat de distributierechten heeft weten te bemachtigen van dit
Duitse sieradenconcept en wij spraken met Paul van der Ree, die als sales
manager verantwoordelijk is voor de verdeling van Silver Trends in Nederland.
“We zijn pas net drie maanden gestart met Silver Trends op de Nederlandse
markt, maar de feedback die we krijgen is zeer hoopgevend”, aldus Paul.
Silver Trends: traditioneel
zilver in een hedendaags jasje