Previous Page  31 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 60 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

6 2 0 1 5 31

I

N T E R V I E W

P

A U L

V A N

D E R

R

E E

Paul: “In Duitsland is Silver Trends een enorm groot succes. Er zijn daar al meer

dan vijfhonderd verkooppunten gerealiseerd en dat aantal groeit maar door.

Wij waren dan ook gelijk enthousiast over het merk, mede door het slimme

concept.”

Presentatie

“Wat er zo slim is aan het concept?”, zo herhaalt Paul onze vraag. “Dat is

natuurlijk de hoogwaardige kwaliteit van de sieraden, de aantrekkelijke prijs

en de goede marge voor de juwelier, maar ook het systeem van presenteren en

de positionering van het assortiment. Je kunt als juwelier een zeer breed assor-

timent gerhodineerde zilveren sieraden laten zien, die als setjes gepresenteerd

worden. Daarnaast is het meteen duidelijk door de naam – die opvallend op

de display is afgebeeld – dat het om zilver gaat en worden de prijzen promi-

nent getoond, waardoor de consument meteen getriggerd wordt. Silver Trends

verkoopt zichzelf eigenlijk op die manier.”

Hedendaags jasje

“Silver Trends is een tijdloos product”, zo vervolgt Paul enthousiast zijn ver-

haal. “Het assortiment bestaat uit meer dan negenhonderd referenties, van

luxe hangers met parels tot hele fijne ringetjes. Er is voor ieder wat wils. Ik

zou Silver Trends omschrijven als traditioneel zilver in een hedendaags jasje.

Zoals gezegd is Silver Trends niet fashion, maar ook niet te vergelijken met

de standaard basiscollectie zilveren sieraden. Het heeft een eigen gezicht en

uitstraling.”

Geen risico

Het voor Nederland nieuwe sieradenconcept wordt als totaalconcept in de

markt gezet. Paul: “Bij de sieraden komt een luxe display evenals hoogwaar-

dige verpakkingsmaterialen, wat de zilveren sieraden een nog mooiere uitstra-

ling geeft. Een compleet concept met een goede marge. Een juwelier loopt

praktisch geen risico met Silver Trends. Je krijgt de beschikking over een breed

assortiment hoogwaardige zilveren sieraden, waarmee je van jong tot oud kunt

bedienen. Silver Trends heeft zich daarnaast al bewezen in Duitsland. Onze

verwachtingen zijn dan ook hooggespannen.”

Meer informatie:

ACEman B.V.

Tel. 073-6843418

Paul van der Ree

Tel. 06-14592805

sales@aceman.eu

Nog niet eens zo heel lang geleden was goud dé belangrijkste productgroep

voor juweliers. Goud is absoluut weer wat populariteit aan het terugwinnen,

maar zilver is niet meer weg te denken uit het assortiment van een juwelier.

Het aanbod in zilveren sieraden is enorm: van basissieraden tot fashionpro-

ducten. Silver Trends is een nieuw sieradenconcept op de Nederlandse markt

dat zich nadrukkelijk tussen het aanbod in basisproducten en fashion items

plaatst. De firma ACEman, wat onderdeel is van SimStars International BV,

is het bedrijf dat de distributierechten heeft weten te bemachtigen van dit

Duitse sieradenconcept en wij spraken met Paul van der Ree, die als sales

manager verantwoordelijk is voor de verdeling van Silver Trends in Nederland.

“We zijn pas net drie maanden gestart met Silver Trends op de Nederlandse

markt, maar de feedback die we krijgen is zeer hoopgevend”, aldus Paul.

Silver Trends: traditioneel

zilver in een hedendaags jasje