I
N T E R V I E W
D
E
J
U W E L I E R
N R
6 2 0 1 6 25
‘NEDERLAND IS EEN HELE BELANGRIJKE
MARKT VOOR
BRUNO SÖHNLE’
Tony Veldhuis is geen onbekende in de branche. Met 22 jaar ervaring kent hij het klappen
van de zweep en dat blijkt ook de doorslag te hebben gegeven in de zoektocht van Bruno
Söhnle naar een sales verantwoordelijke voor het merk in Nederland. “Ze zochten iemand
met ervaring, die zelfstandig een merk verder kan uitbouwen naar zijn eigen visie. De keuze
is gelukkig op mij gevallen en de eerste indrukken zijn geweldig. Bruno Söhnle is een prachtig
merk met mooie horloges, een mooi verhaal en een professionele organisatie. Een uitstekende
combinatie voor een commercieel succes.”
ROADSHOWS
De eerst officiële kennismaking met Tony als verantwoordelijke voor Bruno Söhnle in
Nederland heeft al plaatsgevonden tijdens de drie roadshows die georganiseerd werden ver-
spreid in het land. “We hebben bestaande en potentiële klanten uitgenodigd om nader kennis
te maken en we wilden ze onze plannen uiteenzetten. De reacties en opkomst was boven ver-
wachting goed. Dat heeft ons echt deugd gedaan. We gaan volgend jaar ook weer een aantal
roadshows organiseren, ingegeven door de geweldige reacties van de bezoekers.”
“Vanuit Duitsland zien ze Nederland als hele belangrijke markt en daar gaan ze ook naar
handelen”, zo vervolgt Tony. “Daarom hebben ze ook de keuze gemaakt om Nederland recht-
streeks zelf aan te sturen middels mij. Het eerste agendapunt is de bestaande klanten bezoeken
en daarna willen we zorgen voor uitbreiding, vooral in de grote steden. Bruno Söhnle heeft
heel veel te bieden en er liggen voor ons nog genoeg mogelijkheden om verder te groeien
in Nederland met kwalitatief goeie dealers waar we een intensieve samenwerking mee aan
kunnen gaan.”
MARKETINGCAMPAGNES
Om te spreken van een nieuwe start is misschien wat overdreven, maar duidelijk is wel dat
er vanuit Duitsland kosten noch moeite bespaard worden om Bruno Söhnle goed onder de
aandacht te brengen. “We gaan meer inzetten op marketing en het budget daarvoor is er ook.
De consument wordt actief benaderd, want de naamsbekendheid van Bruno Söhnle moet
omhoog. We hebben het over bijzonder hoogwaardige horloges die met het vakmanschap
waar Glashütte bekend om staat met de hand vervaardigd worden in een geweldig prijsseg-
ment waar de nadruk ligt op een prijsrange van tussen de € 225,- en € 1.000,-. De collectie
omvat ook nog een aantal horloges met een automatisch uurwerk, waaronder de Stuttgart Big
Automatic, de winnaar van de GQ Time Award 2016! Dan moet men weten waar ze deze
geweldige horloges kunnen kopen.”
INHORGENTA
Wat juweliers vooral gaan merken, is dat Bruno Söhnle nog meer ontzorgt. “We zijn een full
service partner. We willen goed inspelen op de vragen van onze dealers. Als we nee moeten
verkopen, komt er een maar achteraan, want dan gaan we zorgen dat het een ja wordt. U
vraagt, wij draaien. We gaan onze partners volledig faciliteren, met al het mogelijke POS-
materiaal dat beschikbaar is. De collectie staat sowieso als een huis en volgend jaar gaan we
tijdens Inhorgenta de nieuwe collecties introduceren. Ik wil alle geïnteresseerde juweliers ook
uitnodigen om daar langs te komen. Laat het mij weten en ik regel entreekaarten voor u”, zo
besluit Tony.
HET DUITSE HORLOGEMERK BRUNO SÖHNLE UIT GLASHÜTTE HEEFT SINDS KORT ZELF DE ZOGENAAM-
DE TOUWTJES IN HANDEN GENOMEN WAT BETREFT DE DISTRIBUTIE VAN HET MERK IN NEDERLAND.
ZODOENDE IS TONY VELDHUIS AANGESTELD ALS VERANTWOORDELIJKE VOOR BRUNO SÖHNLE VOOR
DE NEDERLANDSE MARKT. EEN MAN MET RUIME ERVARING IN DE JUWELIERSBRANCHE ÉN MET EEN AFFI-
NITEIT VOOR HORLOGES. OM METEEN GOED TE STARTEN WERDEN EEN DRIETAL ROADSHOWS GEOR-
GANISEERD IN RESPECTIEVELIJK WOLVEGA, UTRECHT EN EINDHOVEN. WIJ SPRAKEN IN EINDHOVEN MET
TONY VELDHUIS OVER DE NIEUWE START VAN BRUNO SÖHNLE IN NEDERLAND EN ZIJN ROL DAARIN.
Meer informatie:
Bruno Söhnle Glashütte/SA
Tony Veldhuis (Sales Manager Nederland)
Tel. 06-24944850 & +49 (0)170 6285354
tony.veldhuis@brunosoehnle.de www.brunosoehnle.de