C
o v e r s t o r y
D
e
K
a p p e r
n r
1 2 0 1 7
20
Illustratief voor de merkfilosofie en toekomstvisie van Philip Martin’s is een uitspraak die de Dalai Lama ooit deed
toen men hem de vraag stelde ‘wat vind je van de westerse mens?’ De geestelijk leider van Tibet antwoordde: “De
westerse mens offert zijn gezondheid op om geld te verdienen met als gevolg dat hij er ziek van wordt. Daarna offert
hij dat verdiende geld weer op om gezond te worden. Hij is zo bezig met de toekomst, dat hij vergeet te genieten van
het heden. Het resultaat daarvan is dat hij niet leeft in het heden, noch in de toekomst. Hij leeft alsof hij onsterfelijk is
en sterft uiteindelijk zonder echt geleefd te hebben.”
EEN BETER LEVEN ZONDER COMPROMISSEN AAN JE GEZONDHEID
“Deze woorden geven duidelijk aan hoe Philip Martin’s bezig is met verantwoord produceren, duurzaamheid, bele-
ving, het wellness-aspect en gezondheid”, verduidelijkt Ramon Falasco. “Het merk ziet de oplossing in het creëren
PRODUCEREN MET RESPECT VOOR MENS EN MILIEU, VERPAKKINGEN DIE VOLLEDIG AFBREEKBAAR ZIJN
EN VERVAARDIGD ZIJN UIT GERECYCLED MATERIAAL, FOCUS OP GEZONDHEID, INGREDIËNTEN DIE
BIOLOGISCH GECERTIFICEERD ZIJN EN DE CREATIE VAN MERKBELEVING BIJ KAPPER EN CONSUMENT:
DIT ZIJN ALLEMAAL TENDENSEN DIE MOMENTEEL BEPALEND ZIJN IN DE WERELD VAN PROFESSIONELE
(HAAR)COSMETICA. HET ITALIAANSE PHILIP MARTIN’S IS EEN GOED VOORBEELD VAN EEN KAPPERSMERK
DAT DE TIJDGEEST GOED AANVOELT EN DAT MET EEN EIGENZINNIG MERKCONCEPT VOORUITLOOPT OP
BOVENGENOEMDE THEMA’S. “IK BEN ERVAN OVERTUIGD DAT PHILIP MARTIN’S HIERMEE EEN NIEUWE
STANDAARD HEEFT GEZET. ER IS GEEN SPRAKE VAN EEN TREND DIE OVER ENKELE MAANDEN WEER
VOORBIJ IS; DUURZAME, ZUIVER ORGANISCHE EN NON-TOXISCHE PRODUCTEN DIE VRIJ ZIJN VAN CHE-
MISCHE STOFFEN ZIJN OVER ENKELE JAREN DE NORM”, ALDUS RAMON FALASCO, DIE PHILIP MARTIN’S
IN NEDERLAND VERTEGENWOORDIGT.
"GEZONDHEID EN MERKBELEVING ZIJN
DE BASIS VAN
PhilipMartin’s"