De Kapper nr 1 2019 Online

D e K a p p e r n r 1 2 0 1 9 3 Vaktijdschrift voor de totale kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Advertentieverkoop: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Dick Verbeeten (media-adviseur) d.verbeeten@gpmedia.nl Tarieven op internet: www.gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2019 Niets uit deze uitgave mag worden ver- veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voor- afgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informa- tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno- men. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/ of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. C o l o f o n e n D e V i s i e Voor je ligt de eerste editie van vaktijdschrift De Kapper in 2019. Dit is niet alleen de eerste editie van dit jaar, maar ook de eerste editie met mij als nieuwe hoofdredacteur van dit vaktijdschrift. In de afgelopen maanden heb ik de kappersbranche leren kennen als een veelzijdige sector. Ik heb al verschillende events mogen bezoeken, interviews mogen afnemen en vooral veel nieuwe mensen leren kennen. Ik ben positief verrast over deze grote, bruisende en inspirerende branche! Zelf ga ik eens in de drie maanden naar de kapper en ik moet je eerlijk vertellen dat ik, voordat ik hier kwam werken, niet wist met welke merken mijn kapster werkt. Ik heb begrepen dat klanten dat vaak niet weten. Kappers zijn geen verkopers, maar vakmensen. Op het gebied van retail valt er daarom nog veel te halen. Wij van vaktijdschrift De Kapper zien het dan ook als onze taak om kappers daarover te informeren en adviseren aan de hand van ons magazine. Voor inspiratie over dit aspect kun je ook terecht op de verschillende vakbeurzen die de komende tijd gaan plaatsvinden, zoals Top Hair, The Hair-Xperience, The Hair Project en BarberSociety. Deze vakbeurzen presenteren de laatste trends en nieuwigheden en geven hiermee een inspiratieboost aan alle bezoekers. Voor de Coverstory ging ik op bezoek bij Jeroen Brands en Floor de Haan van Sudac Hair & Beauty. Het bedrijf, dat zich bewust richt op de professionele kapper, ontwikkelde verschil- lende concepten, exclusief voor professionals, om kappers écht te ondersteunen. Want wees eens eerlijk, hoeveel groothandels zijn er nog die niet aan eindconsumenten verkopen? Niet zo vreemd dat de salonverkoop onder druk komt te staan. Ook tijdens ons interview met Mike van de Mortel en Mari van de Ven, saloneigenaars van ‘Het Haaratelier – Mari van de Ven’, wordt het belang van salon-exclusieve merken benadrukt. Mike geeft aan dat het aanbieden van merken tegen lagere prijzen op internet de markt kapot maakt. Naast bovenstaande thema’s komen er in deze uitgave uiteraard veel meer onderwerpen aan bod. Zo vieren Wahl en Koos van der Beek dit jaar hun jubileum, transformeert Keune de Design-Stylingslijn, kijken we terug op The Hair Games en blikken we vooruit op het event De Haarmodelijn. Al met al kijk ik er enorm naar uit om deze branche beter te leren kennen en jou te voorzien van achtergronden, branchenieuws en manieren om jouw salonconcept concurrerend en volledig up-to-date te houden. Veel lees- en kijkplezier gewenst! Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper g.arts@gpmedia.nl De Visie “WANT WEES EENS EERLIJK, HOEVEEL GROOTHANDELS ZIJN ER NOG DIE NIET AAN EINDCONSUMENTEN VERKOPEN? NIET ZO VREEMD DAT DE SALONVERKOOP ONDER DRUK KOMT TE STAAN” Guusj e Arts

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4