Previous Page  5 / 54 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 54 Next Page
Page Background

de

kapper

3

de kapper

C O L O F O N

Inhoud De Kapper nr. 2, 2015

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3246146

Telefax: +31 (0)24 3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge (media-adviseur)

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor

het Advertentiewezen, gedeponeerd

ter griffie van de Arrondissementsrecht-

banken en bij de Kamers van Koop-

handel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten. De uitgever en

de auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade,

van welke aard ook, die is ontstaan als

gevolg van handelingen en/of beslissin-

gen die gebaseerd zijn op de bedoelde

informatie.

DE VISIE

Tijdens het afgelopen beursseizoen was duidelijk te merken dat leveranciers èn kappers weer positief gestemd zijn,

zeker in vergelijking met de jaren die achter ons liggen. De optimistische stemming heeft alles te maken met een

opleving van de economie, die onder andere tot uiting komt in een stijgend consumentenvertrouwen, meer banen,

nieuwe energie en – ook niet onbelangrijk –aantrekkende bestedingen. De huidige opleving is vooralsnog beschei-

den, maar het is in ieder geval erg plezierig dat er na jaren van economische crisis eindelijk een omslagpunt is bereikt.

Voor u als hair professional is het zaak om hier zo snel mogelijk van te profiteren. Het is algemeen bekend dat de

kappersbranche altijd laat reageert op veranderingen in de economie. Dit geldt wanneer het slecht gaat, maar ook

wanneer het goed gaat. De kunst is dus om het moment waarop u gaat mee-

profiteren zo veel mogelijk te vervroegen. Een actieve houding als ondernemer,

een strakke organisatie van de salon, slimme nieuwe initiatieven en opvallende,

goed doordachte marketingacties helpen hier uiteraard bij. Iemand die geen

hulp nodig heeft om zo’n actie op touw te zetten is de Haagse kapster/visagiste

Michelle Dalmeijer. Voor haar salon Beau Visage de Michelle bedacht ze een

systeem waarbij klanten met elkaar kunnen daten. Na een salonbehandeling

wordt een foto van de klant gemaakt die vervolgens met een kort profiel in een

‘datingboek’ wordt gedaan. Andere klanten kunnen hier dan weer op kunnen

reageren. Resultaat van deze actie: volop media-aandacht, een stroom aan

social mediaberichten en dus een flinke boost voor de naamsbekendheid van

de salon en ongetwijfeld ook voor de omzet.

Veel kijk- en leesplezier met deze april-editie!

Jos Kennis

Hoofdredacteur De Kapper

Interview

p. 10

Alle kennis en ervaring die Roos van Binsbergen en Bart-Willem van Huizum in de

loop der jaren hebben opgedaan op het gebied van extensions hebben zij verwerkt

in hun eigen merk Hairloxx, dat begin 2013 werd gelanceerd na een jarenlange

ontwikkelings- en testfase. Enkele weken geleden is er een belangrijke nieuwe

stap gezet doordat Hairloxx een samenwerking is aangegaan met Rebel Hair

Stuff en Funky Hair Stuff. Deze distributeurs gaan Hairloxx vertegenwoordigen

in respectievelijk Zuid-Nederland en België. In een uitgebreid interview vertellen

Roos, Bart-Willem en het team van Rebel Hair Stuff en Funky Hair Stuff over hun

samenwerking en toekomstverwachting.

Haarversterker color

pH

lex™

p. 13

Haarversterkers zijn een belangrijk nieuw fenomeen in de internationale kappers-

branche. Deze producten komen uit Amerika, voorkomen haarbreuk na kleur- en

blonderingsbehandelingen en het is wetenschappelijk bewezen dat ze het haar

zelfs sterker maken dan onbehandeld haar. Het merk colorpHlex™ wordt in

Nederland sinds deze maand vertegenwoordigd door Ministry of Beauty. Uitleg

over dit twee-stappen-systeem vindt u op p. 13!

Special hairextensions

In de afgelopen jaren hebben hairextensions zich in veel salons tot een ‘vaste’

productcategorie ontwikkeld, niet in de laatste plaats omdat extensions volop

extra mogelijkheden bieden voor creatieve (glamour)coupes. In deze uitgave van

De Kapper laten we de belangrijkste merken en leveranciers aan het woord. Zij

presenteren de nieuwste trends en systemen.

En verder…

Wella Professionals lanceert EIMI, de nieuwe Paul Gehring-collectie voor Alcina,

Collection Rocks by Trinity, een impressie van The Hair Project 2015, Gender Fluid

van Geneva Cowen, de column van Patrick Klappe, Salon X te gast bij Haar Zaakje

in Amersfoort en nog veel meer!

Hairmission, Fair Fashion

Haar Zaakje, Amersfoort