Previous Page  11 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 68 Next Page
Page Background

D

E

K

A P P E R

N R

2 2 0 1 6 11

“Wat volgde was dat Veva en ik een vaktechnische training in Londen zijn gaan doen, voorraad

ingekocht hebben en in onze eigen salon met Great Lengths zijn gestart. Niet lang daarna zijn we

het merk ook aan andere salons gaan verkopen. Dit was echt een tijd van pionieren, want als merk

was Great Lengths destijds nog lang niet zo goed ontwikkeld als nu het geval is. Posters, reclametek-

sten en presentatiematerialen voor in de salon maakten we in die tijd allemaal zelf en ook trainingen

en handboeken hebben we toen zelf ontwikkeld.”

“Opvallend aan die beginjaren was dat we in onze eigen salon ontzettend succesvol waren met

Great Lengths, maar dat de verkoop aan andere salons zeker niet gemakkelijk was. Achteraf gezien

was het een bizarre situatie: Great Lengths-extensions waren bij consumenten enorm populair en

de salons die ermee startten behaalden hiermee geweldige omzetten. Maar de andere kant van de

medaille was dat veel Belgische kappers het niet zagen zitten om die stap te zetten, wat misschien te

maken had met de onbekendheid van het product en misschien ook doordat ze te weinig oog had-

den voor het commerciële potentieel. In Nederland was de situatie wat dit betreft heel anders. Hier

waren veel meer salons die Great Lengths op een goede manier onder de aandacht van hun klanten

brachten en er zeer succesvol mee werden.”

“We hebben hard moeten werken om Great Lengths in België tot een succes te maken, maar uit-

eindelijk zijn we hier in geslaagd. Juur en Renée Zeck die toen eigenaar waren van Great Lengths

Nederland hebben hieraan ook hun bijdrage geleverd. Wij hebben altijd een heel goed contact met

hen gehad en zij waren voor ons een waardevolle ‘sparring partner’.”

“Tot het jaar 2000 waren het in België vooral de kleinere salons die met Great Lengths gingen wer-

ken. Sommige van hen kaapten zoveel klanten bij de grote, exclusieve salons weg dat ook zij ermee

startten. In die tijd heb ik ook echt geleerd hoe belangrijk het is dat salons het merk op een actieve

en enthousiaste manier onder de aandacht van hun klanten brengen. Ik heb kleine salons gezien

die dit op een goede manier deden en waar de klanten in de rij stonden om behandeld te kunnen

worden. Het tegenovergestelde heb ik ook gezien: exclusieve topsalons die te weinig aandacht

aan het merk schonken en daardoor vele vaste klanten weg zagen lopen. De clou van dit verhaal

is duidelijk: het maakt niet uit of je salon groot of klein is. Het gaat erom dat je je klanten laat zien

wat de mogelijkheden zijn die Great Lengths biedt. Als je dat op een goede manier doet, is succes

gegarandeerd.”

Afgelopen jaar heeft u Great Lengths Nederland gekocht. Hoe ziet u de toekomst van het merk in

ons land?

“We werken er hard aan om de koers op verschillende punten bij te stellen. Een voorbeeld daarvan

is de focus op educatie en service voor salons. Om het merk ook op de lange termijn sterk te hou-

den, is het cruciaal dat kappers vaktechnisch gezien precies weten wat er met Great Lengths alle-

maal mogelijk is en dat zij weten wat de optimale manier van communicatie met de klant is. Anders

gezegd: het aantal Nederlandse salons dat met Great Lengths werkt hoeft wat mij betreft niet dras-

tisch te stijgen. Ik vind het veel belangrijker dat de huidige partnersalons zichzelf nog verder ontwik-

kelen. Uiteraard leveren wij hen alle middelen aan om dit doel te bereiken. Zo zijn we voortdurend

bezig om ons trainingsprogramma nog verder te verbeteren.”

Stel dat een salon met extensions wil starten en hier totaal geen ervaring mee heeft, waarom zou

deze dan voor Great Lengths moeten kiezen?

“Als je voor de beste kwaliteit gaat, dan is er eenvoudigweg geen alternatief voor Great Lengths.

Maak maar eens een goede vergelijking tussen de verschillende merken, neem alle verschillende

aspecten onder de loep en ik kan je verzekeren dat Great Lengths als winnaar uit de bus komt. Wel

moet je als kapper bereid zijn om je op de lange termijn te richten. Je kunt ervoor kiezen om met

een goedkoper merk in zee te gaan en zo snel geld te verdienen, maar dan moet je ook accepteren

dat dit slechts korte tijd mogelijk is. Onze strategie is heel anders. We gaan voor topkwaliteit en

tevreden klanten die trouw zijn aan de salon en het merk.”

“Met extensions zijn de mogelijkheden om klanten een ‘haar-metamorfose’ te geven groter dan

wanneer je als kapper uitsluitend knip- en kleurbehandelingen toepast. Dat heb ik altijd het mooie

aan het product gevonden. Vergeet niet dat er ontzettend veel vrouwen zijn die ronduit ontevreden

zijn over hun natuurlijke haar. De kwaliteit van Great Lengths is dusdanig hoog, dat je als kapper

volop mogelijkheden hebt om zo’n vrouw wèl enthousiast te laten zijn over haar haar en ook haar

zelfvertrouwen een flinke impuls geeft. Zulke klanten raak je als kapper nooit meer kwijt. Lukt het je

om bij een grotere groep klanten te demonstreren wat het effect van Great Lengths kan zijn, dan zijn

de commerciële mogelijkheden enorm. En uiteraard voorzien wij de kapper graag van professioneel

advies om dit doel te bereiken, want we delen onze expertise graag.”

Meer informatie: Great Lengths Nederland

Kampenringweg 3-5, 2803 PE Gouda, Tel. 0182-512486,

www.greatlengths.nl

“HET MAAKT NIET UIT OF

JE SALON GROOT OF

KLEIN IS. HET GAAT EROM

DAT JE JE KLANTEN DE

MOGELIJKHEID VAN HET

PRODUCT DEMONSTREERT.

ALS JE DAT OP EEN GOEDE

MANIER DOET, IS SUCCES

GEGARANDEERD”

Veva en Paul Busschaert