E
v e n t
D
e
K
a p p e r
n r
2 2 0 1 7
53
POSITIEVE SFEER TIJDENS SUCCESVOLLE
EDITIE
THEHAIR PROJECT
Bij The Hair Project ligt de focus op kwaliteit in alle onderdelen van het eve-
nement. De Brand boxes zijn er om te netwerken en de verkoop vindt plaats
in de Warehouse. Bij de Runway en de Hubs wordt de nadruk meer gelegd
op het vakmanschap door de shows en vaktechnische presentaties die wor-
den verzorgd. Deze aanpak wordt zeer gewaardeerd, net zoals het ruime
aanbod op maat van de professionele kapper. Voor deze editie zijn nieuwe
merken aangesproken waardoor het aanbod opnieuw gegroeid is.
TRENDS VOOR DE ZOMER
Tijdens de shows kwam naar voren dat kleur een belangrijke trend gaat
worden deze zomer. Er werd veel gebruik gemaakt van roze, paars, groen en
regenboogkleuren. Zo bracht bijvoorbeeld de Oostenrijkse L’Oréal ambas-
sadeur Bertram K tijdloze en elegante coupes terwijl de Belgische ambas-
sadeurs van het merk weer veel kleur op het podium lieten zien met het
statement ‘haircolor is the new make-up’.
Na afloop van de show op het hoofdpodium poseerden de modellen elders
op twee catwalks zodat iedereen de kapsels van dichtbij kon bewonderen
en fotograferen. Bij de Hubs kon men vervolgens terecht voor vaktechnische
uitleg over de trendcollecties van de verschillende merken.
TEVREDENHEID
De organisatie kijkt met een goed gevoel terug op de afgelopen editie van
The Hair Project. Niet alleen vanwege het grote aantal bezoekers, maar ook
omdat exposanten het bestaansrecht van het evenement claimen en beves-
tigen. Daarnaast wordt de terugkeer van een groeiend aantal grote merken
door de bezoekers gezien als toegevoegde waarde. Kappers voelen zich
hierdoor meer gesteund en gewaardeerd in het vak.
Meer informatie:
The Hair Project
Tel. +32 056-241111
www.thehairproject.euAFGELOPEN 12 EN 13 MAART
VOND THE HAIR PROJECT IN
KORTRIJK PLAATS. DIT JAAR HEB-
BEN RUIM DERTIENDUIZEND KAP-
PERS HET EVENEMENT BEZOCHT,
EEN STIJGING VAN TWEE PRO-
CENT TEN OPZICHTE VAN DE
VORIGE EDITIE. ER HING EEN
POSITIEVE SFEER, MEDE DANKZIJ
HET UITGEBREIDE MERKENAAN-
BOD EN HET INSPIRERENDE
PROGRAMMA. OOK DIT JAAR
HEEFT DE ORGANISATIE ERVOOR
GEZORGD DAT DE BEURS EEN
GROEI DOORMAAKT.