De Kapper nr2-2021 Online

D e K a p p e r n r 2 2 0 2 1 3 C o l o f o n e n D e V i s i e De prijzen verlagen wanneer je het geld het hardst nodig hebt. Ik hoor jullie al zeggen: dat lijkt me niet verstandig. Ik heb de afgelopen periode gemerkt dat de meningen over het wel of niet verhogen van de prijzen nogal verschillen. De één verhoogt de prijzen, de ander zet een pot op de toonbank neer waar klanten wat extra’s in kunnen doen. Er zijn maar weinig salons die de prijzen verlagen, wat ik ook goed begrijp. Ik kan me namelijk voorstellen dat de klant denkt dat het zakelijk gezien niet goed gaat en dat je de prijzen verlaagt in de hoop dat er meer klanten voor jouw salon kiezen. BrainWash Kappers denkt daar heel anders over. Het bedrijf verlaagt juist de prijzen vanuit zelfvertrouwen. Nadat ik het verhaal achter deze keuze te horen kreeg, begrijp ik wél waarom je deze beslissing zou kunnen maken. Op pagina 10 lees je het verhaal achter de keuze van het bedrijf. Over zelfvertrouwen gesproken, onlangs ging ik in gesprek met Bram Niessink van Ministry of Beauty over de introductie van KIS Green. Bram praat, volkomen terecht, vol zelfvertrouwen over deze lijn. Met deze lijn speelt Ministry of Beauty namelijk perfect in op de huidige behoeften van de kappers en hun klanten. Duurzaamheid is veel meer dan een trend. Het is een overtuiging die steeds meer mensen beweegt om anders te denken en te leven. Een merk dat zich ook focust op duurzaamheid, is Lisap Milano, waar Lisap Benelux BV de exclusieve distributeur van is in de Benelux. Volgens Marco Masolijn, directeur van het bedrijf, heeft Lisap Milano zich de afgelopen jaren gefocust op de verduurzaming van de producten, iets wat volgens hem steeds belangrijker wordt. Dit jaar viert Lisap Benelux BV zijn 25-jarig jubileum. Een goede reden om samen met Marco terug te blikken op de afgelopen jaren én vooruit te kijken. Want zoals Marco zegt: “Zonder verleden is er geen heden en zonder heden is er geen toekomst.” De uitspraak van Marco heeft me aan het denken gezet. Het verleden maakt je namelijk tot wie je nu bent en wie je in te toekomst zal zijn. Zo ben ik van mening dat negatieve gebeurtenissen je ook juist sterker kunnen maken. Natuurlijk hadden we het afgelopen anderhalf jaar graag overgeslagen, dan was alle ellende ons namelijk bespaard gebleven. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Het is voor iedereen een moeilijke periode geweest, maar naar mijn idee heeft het ook positieve dingen teweeggebracht, ook voor de kappersbranche. Kappers worden meer dan ooit gewaardeerd en stralen sinds de opening op 3 maart een en al zelfvertrouwen uit. Jullie blijven ontzettend positief en hebben vertrouwen in jullie kwaliteiten én in de toekomst. En terecht, want inmiddels is gebleken dat we niet zonder jullie kunnen. Vaktijdschrift voor de kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Else Witten (redacteur) e.witten@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Jeroen Koebrugge (media-adviseur) J.koebrugge@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2021 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie “ZONDER VERLEDEN IS ER GEEN HEDEN EN ZONDER HEDEN IS ER GEEN TOEKOMST” Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper g.arts@gpmedia.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4