De Kapper nr2-2021 Online

D e K a p p e r n r 2 2 0 2 1 50 J u b i l e u m OP 27-JARIGE LEEFTIJD RICHTTE MARCO MASOLIJN HET BEDRIJF LISAP NEDERLAND BV OP, DAT SINDS DE START IN 1996 DE EXCLUSIEVE DISTRIBUTEUR VAN LISAP MILANO IN NEDERLAND IS. SINDS 2013 WERD HET BEDRIJF, ONDER DE NAAM LISAP BENELUX BV OOK VERANTWOORDELIJK VOOR DE DISTRIBUTIE IN BELGIË EN LUXEMBURG. IN 2000 WERD HET MERK SEISETA BY EURO SO.CAP. AAN HET PORTFOLIO VAN LISAP BENELUX TOEGEVOEGD. DIT JAAR VIERT LISAP BENELUX BV ZIJN 25-JARIG JUBILEUM. EEN GOEDE REDEN OM EENS TERUG TE BLIKKEN OP DE AFGELOPEN JAREN EN VOORUIT TE KIJKEN NAAR DE TOEKOMST, WANT ZOALS MARCO ZEGT: “ZONDER VERLEDEN IS ER GEEN HEDEN EN ZONDER HEDEN IS ER GEEN TOEKOMST.” Lisap Benelux BV VIERT 25-JARIG JUBILEUM Marco was 23 jaar toen hij de kappersbranche inrolde. Per toeval, want het had zomaar zo kunnen zijn dat hij ergens anders terecht zou komen. “Na de afronding van de studie Commerciële Economie solliciteerde ik bij Heineken en Wella Professionals. Zoals je wel kunt raden, is het Wella Professionals geworden”, glimlacht Marco. “Ik ging aan de slag als junior vertegenwoordiger en groeide door tot accountmanager. Ik was op slag verliefd op de kappersbranche. Ik voelde direct een klik met de mensen in het vak.” LISAP MILANO Na vier jaar besloot Marco om zijn eigen weg in te slaan en Lisap Nederland op te richten. “Op de kappersbeurs Cosmoprof in Bologna kwam ik in aanraking met het merk Lisap Milano. Het merk én de mensen achter het merk spraken me direct aan. Zo is het balletje gaan rollen.” Op dat moment waren er een aantal internationale merken die vrijwel de volledige markt bedienden. Kortom, een gedurfde stap om als 27-jarige een nieuw merk op de Nederlandse markt te introduceren. Toch heeft Marco geen moment getwijfeld. “Ik was overtuigd van de prijs-kwaliteitverhouding van Lisap Milano en besloot om de gok te wagen. De producten van Lisap Milano zijn hoogwaardig en toch betaalbaar. Natuurlijk was het op het begin wel lastig om bij salons binnen te komen en hen een product te laten testen, maar zodra ze de producten probeerden, waren ze direct enthousiast. Kappers kregen het besef dat er meer merken waren dan Marco Masolijn Een oud campagnebeeld van Lisap Milano

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4