De Kapper nr 2 2023 Online

DE KAPPER NR 2 2023 4 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW SILK’N De Haarmodelijn, die dit jaar op drie verschillende dagen én locaties plaatvond, werd dit jaar onder andere gesponsord door het merk Silk’n. Hiermee maakte Silk’n officieel zijn intrede op de kappersmarkt. Voorheen ontwikkelde het merk namelijk enkel beauty-apparaten voor thuisgebruik, maar daar komt nu verandering in. P. 14 BABYLISSPRO Dario J. Braun besloot ruim vijftien jaar geleden om het kappersvak in te gaan. “Ik ben altijd al een creatief type geweest met een fascinatie voor het kappersvak. Mijn droom als 18-jarige leerling kapper was helder: ooit wil ik een plek creëren waar elke man zich welkom voelt.” Dario runt op dit moment zijn eigen barbershop in Haarlem, genaamd DARIOS Barbers, en richtte zijn eigen academy op, genaamd DARIOS Education. Ook is hij onlangs BaBylissPRO ambassadeur geworden. P. 16 KEUNE HAIRCOSMETICS Op 23 en 24 maart vond in de RAI Amsterdam Skills The Finals plaats, het jaarlijkse Nederlands Kampioenschap voor vakwedstrijden in het (v)mbo. “Vakmensen zijn de motor van Nederland en de talenten in het beroepsonderwijs werken aan onze toekomst, daarom is het zo belangrijk dat dit soort evenementen worden georganiseerd”, aldus Trijntje Hoekstra, Educatie Manager Nederland bij Keune. P. 20 COVERSTORY Het salonexclusieve merk Double True is ontstaan vanuit Great Hair Professionals en heeft zich in de afgelopen jaren steeds verder ontwikkeld, wat heeft geleid tot veel naamsbekendheid binnen de branche. In het hoofdkantoor in Borculo geeft het merk op maat advies en trainingen om de professionaliteit rondom hun techniek en kwaliteit van hair extensions hoog te houden. 10 14 16 20

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4