De Kapper Nr 2-2024 Online

DE KAPPER NR 2 2024 10 INTERVIEW Na het succesvol afronden van haar stage en opleiding kreeg Stephanie de kans om bij het stagebedrijf aan de slag te gaan. Gedurende vijf jaar bij deze kappersgroothandel kwam ze in aanraking met diverse kappersmerken, waaronder ook merken voor hair extensions. “Ik heb ontzettend veel geleerd gedurende die periode, niet alleen op het gebied van sales, maar ook over de behoeften binnen de branche.” Later in haar loopbaan maakte Stephanie de overstap naar de buitendienst bij diverse merken, waarbij ze actief salons bezocht. Tijdens de bezoeken viel het haar op hoe hair extensions steeds belangrijker werden voor salons, vanwege de toenemende vraag van consumenten. Haar inzicht begon met een visie. Stephanie zag de transformerende kracht van de aller dunste band hair extensions wanneer deze werden toegepast door goed opgeleide hair extensions specialisten. Tegelijkertijd zag ze ook veel problemen rond het draagcomfort van hair extensions en het gebrek aan kennis en vaardigheden, wat resulteerde in een zeer ongelijke ervaring voor de klant. “Wanneer ik problemen tegenkom in de branche, zie ik dat als een ultieme kans”, aldus Stephanie. Ze voelde zich sterk gemotiveerd om een productlijn te introduceren die deze bestaande problemen zou aanpakken en innovatie zou brengen. "Ik wilde het ontwerp vernieuwen en verbeteren om zo deze uitdagingen aan te pakken." Kansen in de markt Een van de drijfveren achter de oprichting van een eigen merk was het onderscheidende karakter van de hair extensions in vergelijking met het toenmalige aanbod op de markt, zoals Stephanie benadrukt. Echter, naast deze reden zag ze ook andere kansen. "Wat ik in de loop der jaren vooral heb opgemerkt, is de behoefte aan een echt partnerschap, waarbij vertrouwen en wederzijds succes centraal staan. Natuurlijk is de kwaliteit van de producten waarmee je werkt van cruciaal belang en moet je je daarmee kunnen onderscheiden van je concullega's, maar een samenwerking omvat veel meer dan dat. Dit is precies wat Blend Your Hair biedt. Onze focus ligt niet alleen op het leveren van hoogwaardige producten, maar ook op het aangaan van een partnerschap dat de salon naar nieuwe hoogten tilt." Geen eigen salon, dus geen concurrentie Wanneer gevraagd wordt hoe Stephanie dit aanpakt, antwoordt ze: "Bij Blend Your Hair ligt de focus op klanttevredenheid. In tegenstelling tot andere merken, zijn wij geen directe concurrent van jouw salon. Wij beheren namelijk bewust geen eigen salon, maar verwijzen consumenten door naar onze geselecteerde partnersalons. Bovendien is het niet mogelijk voor consumenten om de producten rechtstreeks via onze webshop aan te schaffen, wat er ook voor zorgt dat de consumenten worden gestimuleerd om een partnersalon te bezoeken. Daarnaast waarborgen we met regiobescherming dat kappers elkaars markt niet verstoren. Dankzij deze aanpak kunnen we fungeren als een betrouwbare adviseur, lokale bedrijven ondersteunen en bijdragen aan een ongeëvenaarde klantbeleving. Kortom, onze missie is uniek: we streven ernaar om op de achtergrond jouw salonformule te versterken." Nauw contact met leverancier en partners Stephanie benadrukt dat Blend Your Hair zich toelegt op het handhaven van de hoogste kwaliteit en diversiteit. “Hoe we dat realiseren? Door nauwe banden te onderhouden met onze leverancier en partnersalons. Deze connecties zijn van cruciaal belang omdat ze ons in staat stellen om snel in te spelen op de behoeften van de markt. Mijn klanten zijn mijn partners; we werken echt samen. Zij hebben dagelijks ervaring met de producten en weten waar uitdagingen en kansen liggen. Daarom is transparantie zo essentieel. We zijn volledig open over alles: de herkomst van het haar, de fabricageprocessen, enzovoort. Als ze deze informatie niet hebben, hoe kunnen ze dan gerichte feedback geven? Ik geef hun feedback door aan de leverancier en zij vertalen dat uiteindelijk, uiteraard in samenspraak, naar productontwikkeling. De communicatielijnen zijn ontzettend kort, waardoor we snel kunnen schakelen. Hierdoor kunnen we de hoogste kwaliteit garanderen en een voortrekkersrol in de markt vervullen met nieuwe innovaties.” Ultra Thin Weft Een van de voornaamste innovaties van Blend Your Hair zijn de Ultra Thin Weft extensions, die worden geprezen als de dunste op de markt. “Op dit moment bieden wij Ultra Thin Weft extensions aan in lengtes van 45 cm en 55 cm in 28 kleuren. Wat deze wefts zo uniek maakt? Ze combineren de voordelen van een machinegeweven weft met het ongeëvenaarde comfort van een handgeknoopte weft. Wat deze weft verder onderscheidt, is het ontbreken van korte haren aan de bovenkant van de band, wat resulteert in een naadloze en natuurlijke uitstraling. Een ander opvallend kenmerk is dat je de weft veilig kunt doorknippen zonder haren te verliezen.” De Ultra Thin Weft is tevens het enige type hair extensions dat Blend Your Hair aanbiedt. Een weloverwogen keuze, legt Stephanie uit. “Het kiezen van weftextensions brengt zowel commerciële als veiligheidsvoordelen met zich mee. We vermijden bewust het gebruik van chemicaliën, lijm en hitte in ons inzetproces. Daarnaast is het toepassen van weft-extensions relatief snel, waardoor salons meer klanten kunnen bedienen en hun inkomsten kunnen verhogen. Bovendien zijn onze weft-extensions geschikt voor zowel haarverlenging als volume in ieder haartype, waardoor salons een breed scala aan haartransformaties kunnen aanbieden. Klanten waarderen de weft-extensions vanwege hun natuurlijke “WIJ VORMEN GEEN DIRECTE CONCURRENTIE VOOR JOUW SALON” Stephanie Koning belandde tijdens haar studie als accountmanager in de kappersbranche. "Tijdens deze opleiding liep ik stage bij een kappersgroothandel, en sindsdien ben ik niet meer weg te slaan uit de kappersbranche”, lacht ze. Ook heeft ze ervaring opgedaan in de buitendienst bij diverse merken in de beauty- en kappersindustrie en uiteindelijk besloot ze in het najaar van 2021 om haar eigen bedrijf op te richten: Blend Your Hair. In een interview met vaktijdschrift De Kapper vertelt Stephanie alles over de ontstaansgeschiedenis van haar onderneming, haar visie en haar toekomstplannen. DIT JAAR STREVEN WE NAAR UITBREIDING NAAR ANDERE LANDEN, OMDAT WE MERKEN DAT ER VANUIT DIVERSE INTERNATIONALE MARKTEN VEEL VRAAG IS NAAR ONZE PRODUCTEN

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4