C
A M P A G N E
D
E
K
A P P E R
N R
3 2 0 1 6 45
De campagnes worden internationaal ingezet, maar zijn grotendeels bedacht door
L’ANZA Benelux. Over ‘Proud to wear L’ANZA’ vertelt eigenaar Nico Niessink het
volgende: “Met deze campagne volgen we onze eigen weg en benadrukken we
hoe bijzonder en kwalitatief hoogwaardig L’ANZA is. Belangrijke voorbeelden
daarvan zijn de productformules die het haar echt van binnenuit herstellen,
de wetenschappelijke basis van de productformules en het gegeven dat
uitsluitend gebruik wordt gemaakt van pure, natuurlijke ingrediënten
en botanische extracten. Verder wordt zoveel mogelijk gewerkt
met fair trade-ingrediënten en is L’ANZA al jarenlang vrij van
belastende stoffen, zoals sulfaten en parabenen.”
TROTS
“Dit zijn allemaal zaken die we bij L’ANZA Benelux
normaal zijn gaan vinden, terwijl dit binnen de sector
juist uniek is – ook omdat veel van deze dingen niet
nieuw zijn, maar al jarenlang aan de basis van het
merk liggen. Hieruit is de slogan ‘Proud to wear
L’ANZA’ ontstaan. Hiermee dragen we de bood-
schap uit dat salons er trots op mogen zijn dat ze
met L’ANZA werken en op die manier laten zien
dat kwaliteit en duurzaamheid voorop staan in het
salonconcept.”
TRIBAL
“Voor beide campagnes hebben we een ‘tribal’-
visual ontworpen die is opgebouwd uit verschillen-
de symbolen. Voorbeelden daarvan zijn bamboe,
rijst, een cactus en koffiebonen, aangezien biolo-
gisch gecertificeerde extracten hiervan belangrijke
ingrediënten binnen het L’ANZA-assortiment zijn.
Daarnaast is voor iedere L’ANZA-productlijn een sym-
bool ontworpen, dat terug te vinden is in de tribal.”
“In de Benelux wordt de ‘Proud to wear L’ANZA’-
campagne op verschillende manieren ingezet. Hiermee zijn
we in verschillende vakbladen aanwezig en er wordt in totaal
vijf keer met dubbele pagina’s mee geadverteerd in Story. Verder
zijn er veel online activiteiten en zijn er voor L’ANZA-partnersalons
speciale ‘Proud to wear L’ANZA’ T-shirts, waardoor de nadruk op kwa-
liteit ook in de salons extra goed in beeld wordt gebracht.”
Meer informatie: L’ANZA Benelux, tel. 055-5431111,
www.lanza.euIN DE BENELUX, DE VS EN EEN GROOT AANTAL ANDERE LANDEN HEEFT L’ANZA HEALING HAIRCARE
DIT VOORJAAR TWEE PROMOTIECAMPAGNES INGEZET, DIE BEVESTIGEN WAAR HET MERK VOOR
STAAT. DE ‘PROUD TO WEAR L’ANZA’-CAMPAGNE IS GERICHT OP CONSUMENTEN EN ‘JOIN THE
TRIBE’ RICHT ZICH OP HAIR PROFESSIONALS. BEIDE CAMPAGNES ZIJN EROP GERICHT OM DE UNIEKE
KENMERKEN VAN L’ANZA TE BENADRUKKEN, ZOWEL BIJ KAPPERS ALS BIJ HUN KLANTEN.
DUBBELCAMPAGNE VOOR
▴
Sinds kort worden L’ANZA-producten
aangeboden in luxe verpakkingen, waar-
door de producten nog beter tot hun recht
komen. De verpakkingen zijn gemaakt van
gerecycled karton, wat past in de merk-
strategie om zowel het haar als de aarde
mooi en gezond te houden
L’ANZA
INTERNATIONAAL SUCCESVOL