De Kapper nr 3 2019 Online

D e K a p p e r n r 3 2 0 1 9 44 B e d r i j f s p r o f i e l “Demensen die bij Keune werken, maken het verschil” CORNÉ SNELS ZIT AL BIJNA VEERTIG JAAR IN HET KAPPERS- VAK EN IS AL DERTIG JAAR EIGENAAR VAN KAPSALON HARDY’S IN TILBURG. IN AL DIE JAREN HEEFT HIJ MET VER- SCHILLENDE MERKEN GEWERKT. EEN AANTAL JAREN GELE- DEN WERD HEM GEVRAAGD OM MEE TE DENKEN OVER DE INVULLING VAN HET KEUNE AMBASSADOR PROGRAM. NIET VEEL LATER BESLOOT HIJ OM MET KEUNE TE GAAN SAMENWERKEN. EEN KEUZE WAAR HIJ NOOIT SPIJT VAN HEEFT GEHAD. WE GINGEN LANGS BIJ HARDY’S EN SPRA- KEN MET CORNÉ OVER ZIJN SAMENWERKING MET KEUNE. BIJ BINNENKOMST WERD DIRECT DUIDELIJK DAT DIT GEEN ‘GEWONE’ SALON IS. DE GLAZEN LICHTKOEPEL IN HET EX- CENTRIEKE GEBOUW ZORGT VOOR PRACHTIG DAGLICHT EN EEN OPEN RUIMTE. “Het was nooit de bedoeling om in de kappersbranche terecht te komen”, aldus Corné. “Ik zat in de topsport, maar door een blessure moest ik wat anders gaan zoeken. Dertig jaar geleden richtte ik Hardy’s op in Tilburg. Ik kom echt uit een ondernemersgezin, dus het was voor mij al snel duidelijk dat ik een eigen salon wilde.” In de afgelopen jaren is Hardy’s een aantal keer verhuisd. Wel bleef Corné Tilburg trouw. “De locatie waar we nu zitten is de vijfde locatie en hier willen we écht blijven. Na dertig jaar wordt het tijd voor wat meer stabiliteit”, lacht Corné. MEEGROEIEN MET DE KLANT EN DE MARKT Toch is Hardy’s alles behalve stabiel. In de afgelopen jaren heeft de salon een klantenbestand van maar liefst 6000 klanten opgebouwd en dat aantal neemt nu nog steeds toe. “Dit jaar is de groei van het aantal klanten zo groot, dat we nieuwe mensen moeten gaan aannemen. Op dit moment bestaat ons team uit 24 kappers.” In de jaren dat Hardy’s bestaat, is er veel veranderd volgens Corné. “Eigenlijk is alles veranderd, behalve het gebruik van de schaar. Maar dat maakt het kappersvak juist leuk. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je elke dag moet willen leren. Vanaf de oprichting zijn wij constant met de markt én met onze klanten meegegroeid. Vroeger ging je naar Hardy’s als je een gek of flitsend kapsel wilde. De twintigers die we toen als klanten hadden, worden ook ouder. De kunst is uiteindelijk om met de markt mee te groeien, maar daarin wel uniek te zijn. Dat doen wij door onze eigen werkwijze te hanteren. We zijn ontzettend eigenwijs. Zo vind ik het eigenlijk belachelijk dat we een computerprogramma hebben waar we recepten in zetten. Het is namelijk niet zo dat dat recept telkens opnieuw gehanteerd moet worden. Je wilt als klant toch niet altijd hetzelfde? Wij zijn de experts die weten wat er speelt op het gebied van trends en zien wat bij een klant past. En daar moeten we gebruik van maken.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4