Online De Kapper nr 4 2019

D e K a p p e r n r 4 2 0 1 9 3 Vaktijdschrift voor de totale kappersbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.dekapper.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Guusje Arts (hoofdredacteur) g.arts@gpmedia.nl Else Witten (redacteur) e.witten@gpmedia.nl Advertentieverkoop: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Jeroen Koebrugge (media-adviseur) J.koebrugge@gpmedia.nl Tarieven op internet: www.gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2019 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Kapper besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. C o l o f o n e n D e V i s i e Voor velen van jullie zit de zomervakantie er helaas alweer op. Dat betekent dat het tijd wordt om je voor te bereiden op het nieuwe seizoen! Met de herfst in aantocht, hebben jouw klanten waar- schijnlijk behoefte aan een frisse, nieuwe look. Als je op de hoogte wilt zijn van de nieuwste trends, ga er dan eens rustig voor zitten en pak er een kopje koffie bij, want alles wat er op haargebied staat te gebeuren in de herfst en winter van 2019/2020 komt in deze uitgave aan bod. Zo lanceert Wella Professionals de trendcollectie Illuminated Colors, een trendcollectie met multidimensionale kleurresultaten. KIN Cosmetics lanceert de collectie Cultures. De collectie is geïnspireerd op de kleuren en texturen van de natuur en bestaat uit drie verschillende looks die een weerspiegeling zijn van de vrouw van vandaag: sterk, vrouwelijk, krachtig en mooi. Trends ontwikkelen zich constant en als kapper moet je daarvan op de hoogte zijn. Al helemaal in het huidige tijdperk, waarin de klant steeds mondiger en veeleisender wordt. Je kunt tegenwoordig niet meer spreken van vaste klanten. Als een klant naar iets nieuws op zoek is, maar het gevoel heeft dat jij hem of haar niets nieuws kan bieden, ben je die klant kwijt. En terecht, want ik ben ervan overtuigd dat je als kapper of kapster de verantwoordelijkheid hebt om consumenten op de hoogte te stellen van de laatste trends en hen moet adviseren wat het beste bij hen past. Iedere keer weer als ze bij jou in de stoel zitten. In deze uitgave bespreken we niet alleen de laatste haartrends, maar ook de trends in de markt en op het gebied van productontwikkeling. Rosita, trendwatcher bij Kapperskorting.com, houdt nauw de trends in de gaten. Zij bespreekt onder andere waar de kansen voor kappers liggen en wat de laatste ontwikkelingen zijn in de markt. Uiteraard worden ook de trends op het gebied van haar- verzorging en -kleuringen besproken. Om bij te blijven op het gebied van trends, is educatie nodig. Het bijwonen van workshops, cur- sussen en trainingen is ontzettend belangrijk. Als kapper ben je namelijk nooit uitgeleerd. Iemand die dat ook beaamt, is Hamed Binamar, eigenaar van Studiobinamar in Amersfoort. We gaan met hem in gesprek over zijn carrièrepad en het belang van educatie voor de ontwikkeling van kappers. Over het algemeen reageren kappers snel op haartrends, maar langzaam op financiële trends. Daar moet volgens Karel en Patrick van Slimknippen verandering in komen. Karel en Patrick stellen dat consumenten van abonnementen houden. Kappers moeten op die behoefte inspelen. Tijdens het gesprek met de mannen van Slimknippen wordt uitgebreid besproken welke voordelen Slimknippen voor kappers biedt. Verder gaan we in gesprek met Marco Masolijn, directeur van Lisap Benelux BV. Sinds het begin van dit jaar is Marco ook de trotste eigenaar van DCM Benelux. Ondanks dat Lisap Benelux BV een behoorlijke groei heeft doorgemaakt in de afgelopen jaren, heeft Marco nog veel meer ambities. Wat die ambities zijn, lees je op pagina 10 en 11. Veel lees- en kijkplezier gewenst! De Visie “ALS KAPPER BEN JE NOOIT UITGELEERD” Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Kapper g.arts@gpmedia.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4