De Kapper nr4-2020 Online

FAMILIEGEVOEL Het team van Bandido Cosmetics houdt nauw contact met zijn klanten. “We gaan regelmatig op bezoek bij onze klanten om te kijken hoe het gaat, waar ze tegenaanlopen en om te sparren over onze producten. We bespreken waar ze tevreden over zijn en waar de verbeterpunten liggen. Op die manier kunnen we onze bestaande producten verbeteren en nieuwe producten ontwikkelen die inspelen op de behoeften van onze klanten. Ook organiseren we meetings met onze Banido distribiteurs uit verschillende landen binnen en buiten Europa. Wij informeren onze distribiteurs en klanten op educatief gebied betreft instructies en uitleg over ingrediënten en gebruik van onze producten.” Volgens Jalal Al Bajalan draait succes om het opbouwen van een relatie en het behouden van een relatie door middel van het leveren van betrouwbare producten. “Onze service stopt niet bij de verkoop van onze producten. Er is toch niets mooiers dan samen succesvol worden? Om succesvol te worden, heb je elkaar nodig en moet je elkaar kunnen vertrouwen. Wij hopen met onze betrouwbare producten die met een sterk, gespecialiseerd en hardwerkend team worden ontwikkeld en geproduceerd en ook meerdere malen worden getest, de klanten een vertrouwd gevoel te geven.” Jalal Al Bajalan benadrukt dat het van belang is om te luisteren naar de wensen en behoeftes van je klan- ten. “Alleen door kritisch te blijven, leergierig te zijn, en te blijven investeren in je producten kun je niet alleen succes vol zijn, maar ook succesvol blijven. We willen een nauwe samenwerking met onze klanten aangaan en hen het gevoel geven dat ze er écht toe doen. We bieden niet alleen een luisterend oor, maar gaan ook echt aan de slag met de punten die ze aankaarten. Uiteindelijk willen wij dat zij tevreden zijn over onze producten én onze service.” INNOVATIEF Dat Bandido direct aan de slag gaat met de verbeterpunten van de klanten, komt doordat de producten in de eigen fabriek worden geproduceerd. Jalal Al Bajalan legt uit: “Wij produceren al onze producten zelf in onze fabriek. Daardoor kunnen we snel schakelen en kunnen we direct inspelen op de laatste trends en zelfs daarop voorlopen. Mochten wij of onze klanten verbetermo- gelijkheden zien, dan passen we onze producten direct aan. Kortom, we zijn enorm innovatief.” dat is geen ‘must’. Onze kracht is onze toegankelijkheid. Iedereen mag met ons samenwerken en we staan voor al onze klanten klaar. Een verplichte afname past absoluut niet bij die visie.” Toch merkt Jalal Al Bajalan dat klanten vrijwel altijd een groot deel van het assortiment afnemen. Hij vertelt: “Door onze hoge kwaliteit en stoere uitstraling van onze unieke productdesigns, zien wij dat de klanten vaak een uitgebreidere bestellingen afnemen dan ze in eerste instantie hadden gepland.” MERKUITSTRALING Er zijn al veel kappers en barbers die ervoor hebben gekozen om hun salon of barbershop een volledige Bandido-uitstraling te geven. “We investeren niet alleen in de kwaliteit van de producten, maar ook in de look & feel van het merk. Onze producten zijn echte eye-catchers, vooral voor jongeren. Uiteindelijk wil je dat consumenten langs een salon lopen en denken ‘daar wil ik binnenstappen’. Dat proberen wij te bereiken met de stoere, maar toch luxe uitstraling en de kwaliteit van ons merk.” TOEKOMSTPLANNEN Bandido is op dit moment al meer dan alleen een cosmetisch merk, maar wil in de toekomst nog verder uitbreiden. Jalal Al Bajalan vertelt: “We willen het merk steeds completer maken. Ieder jaar gaan we een stapje verder. We willen name- lijk meegaan met de tijd. Dat betekent dat je nieuwe producten moet ontwik- kelen die inspelen op de laatste trends, maar het betekent ook dat je bestaande producten moet verbeteren. Qua inhoud, maar ook qua design. Samen met onze klanten zijn we continu bezig met het verbeteren en vernieuwen van ons merk, waarbij we rekening houden met de gezondheid van mens en milieu. Ik kijk enorm uit naar de toekomst!” Meer informatie: Cosmo Belgium BvBa Tel. +32 471547217 www.bandido-belgium.be D e K a p p e r n r 4 2 0 2 0 11 BREED ASSORTIMENT Het assortiment van Bandido Cosmetics bestaat niet alleen uit cosmetische producten. Jalal Al Bajalan vertelt: “We leveren naast cosmetische producten ook benodigdheden voor barbers. Zo leveren we scharen, kammen, borstels, föhns, interieurartikelen en meubels met het Bandido-logo. De designs ontwikkelen wij zelf. Ook zijn we een samenwerking aangegaan met BaBylissPRO, dus ook voor tondeuses kunnen onze klanten bij ons terecht. Kortom, barbers of herenkappers kunnen bij ons voor álles terecht!” Toch is het niet zo dat het wordt verplicht om het complete assortiment van het merk af te nemen. “Wij verplichten niemand tot een bepaalde afname. Onze klanten mogen zelf bepalen welke producten ze bij ons afnemen. Natuurlijk vinden we het geweldig als een salon al onze cosmetische productlijnen in de salon heeft staan en de salon ook een volledige Bandido-uitstraling heeft, maar "DON’T FIND CUSTOMERS FOR YOUR PRODUCTS, FIND PRODUCTS FOR YOUR CUSTOMERS"

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4