M
E R K P R O F I E L
:
D
I
B
I A S E
H
A I R
D
E
K
A P P E R
N R
5 2 0 1 5
20
“Mijn familie is al decennialang actief met extensions. Mijn vader en ooms
hebben elk hun eigen merk en ik ben dus opgegroeid in de wereld van exten-
sions”, vertelt Nello Di Biase. “In 2009 heb ik mijn eigen merk opgericht, dat
ik – niet zonder trots – vernoemd heb naar mijn familie. Een belangrijk kenmerk
van Di Biase-extensions is dat ze grotendeels op de traditionele manier gepro-
duceerd worden en daar komt dus heel wat handwerk aan te pas. Voor som-
mige handelingen geldt dat het jaren van oefening kost voordat iemand deze
echt tot in perfectie beheerst. Mijn medewerkers zijn dus goud waard. Zonder
hen en hun enorme expertise zou Di Biase Hair nooit succesvol kunnen zijn.”
Internationale groei
“Ons bedrijf is gevestigd in Sant’ Antimino ten noorden van Napels en ons team
bestaat uit 28 personen. Ik verwacht dat dit aantal de komende jaren verder
gaat stijgen, want door de toenemende export groeien we behoorlijk hard. In
het afgelopen jaar bijvoorbeeld was het bedrijfsresultaat dertig procent hoger
dan het jaar ervoor. De verkoop in de V.S. ontwikkelt zich goed en daarnaast
exporteren we naar Scandinavië, Groot-Brittannië, Nederland, Duitsland,
Frankrijk, Spanje en Roemenië. In Mexico zijn we net gestart en ook daar zijn
de eerste ontwikkelingen positief.”
Inkoop van Indiaas haar
Op de vraag hoe de inkoop van het haar precies is georganiseerd, antwoordt
Nello Di Biase: “Niet alle soorten human hair zijn geschikt om te verwerken
tot extensions. Blond, steil haar zoals veel mensen in Noordwest-Europa dat
Italië is de belangrijkste producent ter wereld van kwalitatief hoogwaardige
extensions van Rémy-kwaliteit (waarbij de haarschubben tijdens het pro-
ductieproces in tact worden gelaten). Het belang van Italië voor de inter-
nationale extensionmarkt valt onder meer te verklaren vanuit één familie,
die al sinds de jaren tachtig actief is met de ontwikkeling, productie en
verdere professionalisering van extensionssystemen. Het gaat hier om de
familie Di Biase, die afkomstig is uit de buurt van Napels. Nello Di Biase
(38) behoort tot de derde generatie van extensionproducenten. Alle kennis
en ervaring die hij gedurende zijn leven heeft opgedaan, is verwerkt in zijn
eigen extensionmerk Di Biase Hair. Dit label werd gelanceerd in 2009 en
heeft sindsdien flink aan de weg getimmerd, zowel in eigen land als inter-
nationaal. In Nederland wordt het merk vertegenwoordigd door Great Hair
Extensions uit Hengelo. Om een goed beeld te krijgen van Di Biase Hair
hield vaktijdschrift De Kapper een interview met Herman Hodes (com-
mercieel manager voor Great Hair Extensions in Nederland en Duitsland)
en met Nello Di Biase zelf, die de groei van zijn merk verklaart vanuit de
combinatie van kwaliteit, duurzaamheid en volop creatieve èn commerciële
mogelijkheden voor de kapper.
“
Di Biase Hair
staat voor goede kwaliteit human hair
extensions en een toegankelijk prijsniveau”
▴
Door de vriendelijke prijzen is Di Biase speciaal geschikt voor salons die haar-
verlenging willen aanbieden aan klanten met een kleinere portemonnee