Previous Page  20 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 20 / 52 Next Page
Page Background

M

E R K P R O F I E L

:

D

I

B

I A S E

H

A I R

D

E

K

A P P E R

N R

5 2 0 1 5

20

“Mijn familie is al decennialang actief met extensions. Mijn vader en ooms

hebben elk hun eigen merk en ik ben dus opgegroeid in de wereld van exten-

sions”, vertelt Nello Di Biase. “In 2009 heb ik mijn eigen merk opgericht, dat

ik – niet zonder trots – vernoemd heb naar mijn familie. Een belangrijk kenmerk

van Di Biase-extensions is dat ze grotendeels op de traditionele manier gepro-

duceerd worden en daar komt dus heel wat handwerk aan te pas. Voor som-

mige handelingen geldt dat het jaren van oefening kost voordat iemand deze

echt tot in perfectie beheerst. Mijn medewerkers zijn dus goud waard. Zonder

hen en hun enorme expertise zou Di Biase Hair nooit succesvol kunnen zijn.”

Internationale groei

“Ons bedrijf is gevestigd in Sant’ Antimino ten noorden van Napels en ons team

bestaat uit 28 personen. Ik verwacht dat dit aantal de komende jaren verder

gaat stijgen, want door de toenemende export groeien we behoorlijk hard. In

het afgelopen jaar bijvoorbeeld was het bedrijfsresultaat dertig procent hoger

dan het jaar ervoor. De verkoop in de V.S. ontwikkelt zich goed en daarnaast

exporteren we naar Scandinavië, Groot-Brittannië, Nederland, Duitsland,

Frankrijk, Spanje en Roemenië. In Mexico zijn we net gestart en ook daar zijn

de eerste ontwikkelingen positief.”

Inkoop van Indiaas haar

Op de vraag hoe de inkoop van het haar precies is georganiseerd, antwoordt

Nello Di Biase: “Niet alle soorten human hair zijn geschikt om te verwerken

tot extensions. Blond, steil haar zoals veel mensen in Noordwest-Europa dat

Italië is de belangrijkste producent ter wereld van kwalitatief hoogwaardige

extensions van Rémy-kwaliteit (waarbij de haarschubben tijdens het pro-

ductieproces in tact worden gelaten). Het belang van Italië voor de inter-

nationale extensionmarkt valt onder meer te verklaren vanuit één familie,

die al sinds de jaren tachtig actief is met de ontwikkeling, productie en

verdere professionalisering van extensionssystemen. Het gaat hier om de

familie Di Biase, die afkomstig is uit de buurt van Napels. Nello Di Biase

(38) behoort tot de derde generatie van extensionproducenten. Alle kennis

en ervaring die hij gedurende zijn leven heeft opgedaan, is verwerkt in zijn

eigen extensionmerk Di Biase Hair. Dit label werd gelanceerd in 2009 en

heeft sindsdien flink aan de weg getimmerd, zowel in eigen land als inter-

nationaal. In Nederland wordt het merk vertegenwoordigd door Great Hair

Extensions uit Hengelo. Om een goed beeld te krijgen van Di Biase Hair

hield vaktijdschrift De Kapper een interview met Herman Hodes (com-

mercieel manager voor Great Hair Extensions in Nederland en Duitsland)

en met Nello Di Biase zelf, die de groei van zijn merk verklaart vanuit de

combinatie van kwaliteit, duurzaamheid en volop creatieve èn commerciële

mogelijkheden voor de kapper.

Di Biase Hair

staat voor goede kwaliteit human hair

extensions en een toegankelijk prijsniveau”

Door de vriendelijke prijzen is Di Biase speciaal geschikt voor salons die haar-

verlenging willen aanbieden aan klanten met een kleinere portemonnee