Previous Page  10 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 60 Next Page
Page Background

I

N T E R V I E W

IN NEDERLAND BEHOORT PRO-DUO TOT DE GROOTSTE LEVERANCIERS BINNEN DE PROFESSIONELE KAPPERS- EN BEAUTY-

MARKT. HAIR EN BEAUTY PROFESSIONALS WORDEN DOOR HET BEDRIJF BEDIEND VANUIT EEN ZOGEHETEN ‘OMNI CHAN-

NEL’-STRATEGIE. IN DE PRAKTIJK BETEKENT DIT DAT KLANTEN ZELF BEPALEN OP WELKE MANIER ZIJ MET PRO-DUO IN CON-

TACT STAAN VOOR ADVIES, PRODUCTINKOOP EN SERVICE. DIT KAN DOOR ÉÉN VAN DE DERTIG NEDERLANDSE STORES TE

BEZOEKEN, VIA DE VERTEGENWOORDIGERS OF TELEFONISCH VIA HET CONTACT CENTER. DEZE ‘OMNI CHANNEL’-STRATE-

GIE EN DE TOENEMENDE FOCUS OP DE PRO-DUO EXCLUSIVE BRANDS ZIJN DE BELANGRIJKSTE GESPREKSONDERWERPEN

IN EEN INTERVIEW MET MARK SPOOREN, DIE SINDS APRIL 2015 DE FUNCTIE VAN SALES DIRECTOR VERVULT BIJ PRO-DUO.

KUN JE IETS VERTELLEN OVER JE LOOPBAAN TOT NU TOE?

“Na de afronding van mijn studie ben ik vrijwel meteen in de FMCG-sector gaan werken. Bij Hero Nederland heb ik alle stappen

die je binnen commercie kunt doorlopen gezet. Daarna heb ik de overstap gemaakt naar Coca-Cola Enterprises. Hier ben ik begonnen

als Sales Manager binnen de Horeca in Zuid-Nederland en vervolgens geëindigd als Senior Manager Horeca. In deze laatste functie

was ik verantwoordelijk voor de gehele Field Sales organisatie gericht op Horeca. Na zestien jaar in de FMCG-sector kwam de uitda-

ging bij Pro-Duo op het juiste moment, zodat ik mijzelf verder kon ontwikkelen in een andere branche.”

“In het voorjaar van 2015 ben ik als Sales Director gestart bij Pro-Duo en sindsdien heb ik de kappersbranche goed leren kennen. Als

er iets is dat ik geleerd heb, dan is het wel dat deze sector zich niet laat vangen in ratio. Gevoel, beleving en liefde voor het ambacht

zijn zeer belangrijk en het is mooi om te zien hoe gepassioneerd veel kappers over hun vak zijn. Dat geeft de sector in mijn ogen echt

een extra dimensie.”

HET TOTALE ASSORTIMENT VAN PRO-DUO BESTAAT UIT EEN GROOT AANTAL MERKEN, WAARONDER

RUIM DERTIG EXCLUSIEVE MERKEN. ZIJN ER OP DAT GEBIED NIEUWE ONTWIKKELINGEN?

“Pro-Duo heeft een uitgebreid assortiment, waardoor we binnen ieder segment van de markt een passend concept kunnen aanbieden

dat

EF

behoefte van de kapper vervult. Meer dan ooit tevoren willen we dus toegevoegde waarde bieden door kappers advies te geven,

bijvoorbeeld op het gebied van salonconcepten en de bijbehorende producten en diensten maar bijvoorbeeld ook met een uitgebreid

educatieprogramma. Vaktechnische trainingen spelen in dit programma een belangrijke rol, maar je mag zeker ook denken aan trai-

ningen waarbinnen de communicatie met de klant in de salon centraal staat.”

“Pro-Duo heeft de exclusieve distributie in Nederland voor Joico en Paul Mitchell. Deze brands zijn salonexclusief. Met deze merken

vervullen wij de behoeften van de kapsalons in het hogere segment van de markt. Ook is het belangrijk om te vermelden dat we voor

Joico met een dedicated sales- en educatieteam de markt bewerken en dit team staat volledig in dienst van de partnersalons. Mede

door de selectieve distributie zijn Joico en Paul Mitchell bij uitstek merken waarmee wij salons een totaalpakket bieden waarmee zij

hun service, uitstraling en business kunnen versterken. Dit doen we door intensief met salons samen te werken, op vele manieren

ondersteuning te bieden en alle benodigde tools aan te reiken om de merken in salons op een professionele manier onder de aandacht

te brengen van de klant.”

“In de afgelopen periode heb ik me vooral beziggehouden met het structureren van de verschillende afdelingen binnen Pro-Duo. Door

de organisatie als geheel nog beter te stroomlijnen, zijn we een nog sterkere partner voor onze klanten geworden. Keuzevrijheid voor

de klant wordt belangrijker dan ooit tevoren. Daarmee bedoel ik dat de klant zelf beslist o

Q

welke manier hij of zij het liefste bediend

wil worden. In Nederland beschikt Pro-Duo over dertig winkels, dus deze zijn in iedere regio te vinden. Daarnaast beschikken we over

een ervaren team van vertegenwoordigers en is ons Contact Center iedere werkdag bereikbaar van 8.30 tot 19.00 uur. Bestellingen die

“VOOR IEDER TYPE KAPSALON

EEN PASSEND CONCEPT,

DAT STAAT BIJ PRO-DUO OP DE EERSTE PLAATS”

D

E

K

A P P E R

N R

5 2 0 1 6

10