Previous Page  56 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 56 / 60 Next Page
Page Background

S

A L O N

X : B

E R I N O

, G

R O U

D

E

K

A P P E R

N R

5 2 0 1 6

56

BERINO CARE:

ZORG KAN NIET ZONDER BEAUTY

BERTINA EN INO VAN DEN BERG ZETTEN IN 2005 DE STAP OM EEN SALON OP EEN

INDUSTRIETERREIN IN GROU TE OPENEN, DIT TER AANVULLING OP HUN SALON IN HET CENTRUM

VAN DE FRIESE PLAATS. VANWEGE HET GERINGE AANTAL PASSANTEN OP DE NIEUWE LOCATIE,

WERD DEZE VERHUIZING DOOR VEEL MENSEN UIT DE KAPPERSBRANCHE ALS GEWAAGD GEZIEN,

MAAR DE ZAAK HEEFT ZICH IN DE AFGELOPEN JAREN DUBBEL EN DWARS BEWEZEN. DE SALON

DRAAIT ALS NOOIT TEVOREN, HEEFT EEN UITGEBREIDE KRING AAN VASTE KLANTEN EN IS IN 2010

UITGEBREID MET HET CONCEPT ‘BERINO CARE’, WAARBINNEN DE ZORGVRAAG VAN CLIËNTEN

CENTRAAL STAAT.

Berino, the art of Beauty is begonnen als een totaalconcept met kappers, nagel- en schoonheidsspecialisten en een

fotostudio onder één dak. Dit aanbod van verschillende behandelingen is al bijzonder, maar zes jaar geleden is er

een nieuw concept bij gekomen, Berino Care.

BERINO CARE

Doordat Bertina van dichtbij heeft meegemaakt welke impact kanker kan hebben op het zelfvertrouwen van men-

sen, wilde zij graag iets betekenen voor zieke mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. “De salon was

toen nog volledig gericht op beauty, nagels en haar. Omdat ik heb gezien hoe chemo en haarverlies door patiënten

werd ervaren, ben ik in die tijd veel gaan nadenken over hoe ik in die situatie zelf door mijn kapper of haarwerker

behandeld zou willen worden. Zo is het idee ontstaan om zorg te integreren met de bestaande salon, ook om

klanten weer meer zelfvertrouwen te geven”, vertelt Bertina.

GOED GEVOEL

“Berino Care is voortgekomen uit persoonlijke ervaringen en is gespecialiseerd in haarwerken, borstprotheses en

protheselingerie. In de salon kunnen mensen terecht die een borstoperatie gehad hebben, die last hebben van

haaruitval of –verlies, of andere haarproblemen. Het belangrijkste dat wij onze klanten willen meegeven is een

goed gevoel. Om dit te bereiken zijn privacy en een prettige, open sfeer belangrijk. Dat staat bij Berino Care dan

ook voorop.”

ZORG EN 24/7 SERVICE

“Wanneer een nieuwe klant binnenkomt, wordt er eerst een hoofdhuidanalyse gedaan om te kijken wat voor

behandelingen en producten voor die individuele persoon geschikt zijn. Dit wordt gedaan met behulp van een

Mediscoop, die tot 200x kan inzoomen om de hoofdhuid nauwkeurig te bekijken.”

Bertina & Ino van den Berg