S
A L O N
X : B
E R I N O
, G
R O U
D
E
K
A P P E R
N R
5 2 0 1 6
56
BERINO CARE:
ZORG KAN NIET ZONDER BEAUTY
BERTINA EN INO VAN DEN BERG ZETTEN IN 2005 DE STAP OM EEN SALON OP EEN
INDUSTRIETERREIN IN GROU TE OPENEN, DIT TER AANVULLING OP HUN SALON IN HET CENTRUM
VAN DE FRIESE PLAATS. VANWEGE HET GERINGE AANTAL PASSANTEN OP DE NIEUWE LOCATIE,
WERD DEZE VERHUIZING DOOR VEEL MENSEN UIT DE KAPPERSBRANCHE ALS GEWAAGD GEZIEN,
MAAR DE ZAAK HEEFT ZICH IN DE AFGELOPEN JAREN DUBBEL EN DWARS BEWEZEN. DE SALON
DRAAIT ALS NOOIT TEVOREN, HEEFT EEN UITGEBREIDE KRING AAN VASTE KLANTEN EN IS IN 2010
UITGEBREID MET HET CONCEPT ‘BERINO CARE’, WAARBINNEN DE ZORGVRAAG VAN CLIËNTEN
CENTRAAL STAAT.
Berino, the art of Beauty is begonnen als een totaalconcept met kappers, nagel- en schoonheidsspecialisten en een
fotostudio onder één dak. Dit aanbod van verschillende behandelingen is al bijzonder, maar zes jaar geleden is er
een nieuw concept bij gekomen, Berino Care.
BERINO CARE
Doordat Bertina van dichtbij heeft meegemaakt welke impact kanker kan hebben op het zelfvertrouwen van men-
sen, wilde zij graag iets betekenen voor zieke mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. “De salon was
toen nog volledig gericht op beauty, nagels en haar. Omdat ik heb gezien hoe chemo en haarverlies door patiënten
werd ervaren, ben ik in die tijd veel gaan nadenken over hoe ik in die situatie zelf door mijn kapper of haarwerker
behandeld zou willen worden. Zo is het idee ontstaan om zorg te integreren met de bestaande salon, ook om
klanten weer meer zelfvertrouwen te geven”, vertelt Bertina.
GOED GEVOEL
“Berino Care is voortgekomen uit persoonlijke ervaringen en is gespecialiseerd in haarwerken, borstprotheses en
protheselingerie. In de salon kunnen mensen terecht die een borstoperatie gehad hebben, die last hebben van
haaruitval of –verlies, of andere haarproblemen. Het belangrijkste dat wij onze klanten willen meegeven is een
goed gevoel. Om dit te bereiken zijn privacy en een prettige, open sfeer belangrijk. Dat staat bij Berino Care dan
ook voorop.”
ZORG EN 24/7 SERVICE
“Wanneer een nieuwe klant binnenkomt, wordt er eerst een hoofdhuidanalyse gedaan om te kijken wat voor
behandelingen en producten voor die individuele persoon geschikt zijn. Dit wordt gedaan met behulp van een
Mediscoop, die tot 200x kan inzoomen om de hoofdhuid nauwkeurig te bekijken.”
Bertina & Ino van den Berg