Kapper Nr5-2021 Online

D e K a p p e r n r 5 2 0 2 1 46 O n d e r n e m e n WAT ZIJN DE TRENDS OP HET GEBIED VAN SALONINRICHTING? ER KOMT HEEL WAT BIJ KIJKEN OM ALS ONDERNEMER SUCCESVOL TE ZIJN IN EEN SECTOR DIE ZO COMPETITIEF IS ALS DE KAPPERSBRANCHE. JE MOET ‘BIJBLIJVEN’ OP HET GEBIED VAN NIEUWE TRENDS, COUPES EN KNIPMETHODES, JE KENNISNIVEAU UP-TO-DATE HOUDEN, JE TEAM MOTIVEREN EN AANSTUREN, TARGETS HALEN, JE ADMINISTRATIE OP ORDE HEBBEN, BESTAANDE EN NIEUWE KLANTEN AAN DE SALON BINDEN, ACTIEF ZIJN OP SOCIAL MEDIA, BEREIKBAAR ZIJN VOOR JE KLANTEN EN GA ZO MAAR DOOR. TER ONDERSTEUNING GEVEN DE PANELLEDEN IN DE RUBRIEK ‘ONDERNEMEN’ HUN VISIE OP EEN STELLING OF VRAAG DIE VERBAND HOUDT MET EEN BEPAALD ASPECT VAN HET ONDERNEMERSCHAP. IN DEZE EDITIE LUIDT DE VRAAG: WAT ZIJN DE TRENDS OP HET GEBIED VAN SALONINRICHTING? LOES LUCASSEN-HOOGERS “De inrichting van je salon of barbershop is een doorvertaling van je concept of persoonlijkheid. Een eigen identiteit en uitstraling worden steeds belangrijker in onze ‘belevingseconomie’. Thema’s als duurzaam- heid, multifunctionaliteit en creativiteit staan hoog op de agenda van saloneigenaren. Dat was al zo voor de coronapandemie, maar COVID heeft het in een stroomversnelling gebracht. En er is een thema bijgekomen; veiligheid. Het ontwikkelen van een eigen ‘interieurtaal’ is hierbij de basis voor succes. Natuurlijk laten ook wij ons inspireren door trends en innovaties, maar we helpen onze klanten vooral bij het creëren van een interieurtaal die duurzaam en toekomstbestendig is. Denk hierbij aan een eigen stijl, veilige routing, kleuren, vormen en materialen. Van één toffe salonstoel tot een volledig interieurconcept. Dat is altijd mensenwerk en maatwerk.” “Qua stijl gaan we terug in de tijd, maar wel in een nieuw jasje uiteraard. Retro, 90’er jaren Urban of vintage chic ; dat wordt het helemaal in 2022. Combinaties van oude met nieuwe meubelen. Zwart/wit gecombineerd met okergeel, terra kleuren of marineblauw. Ronde of ovale vormen gecombineerd met strakke, felgekleurde grafische elementen. Gekleurd glas in de combi met notenhout en dikke velours stoffen. Hergebruik van meubelen of materialen in combinatie met nieuwe technische mogelijkheden. We gaan leren combineren.” “We zijn ons steeds bewuster van de impact die we als mens hebben op onze omgeving, denken duurza- mer en ontdekken meer & meer mogelijkheden voor het recyclen of upcyclen van meubelen of materialen. Duurzaamheid en circulariteit staan al jaren hoog op de agenda bij Hoogers. We gebruiken duurzame materialen voor ons maatwerk meubilair, we bekleden salonstoelen opnieuw, zorgen voor een goede akoestiek door wandbekleding van gerecyclede PET flessen (RPET) of geven ‘oude’ meubels een tweede leven. Ook wrappen is helemaal hot.” “Ook zien we dat de trend van functioneel design verder terrein wint. Het serviceniveau in de salons of barbershops gaat alsmaar omhoog. Het welzijn en de totaalbeleving van klanten staat centraal. Men gaat niet meer alleen naar de kapper, barbier of beautysalon, men maakt er steeds vaker een compleet ‘wellness moment’ van. Nee, dat geldt echt niet alleen voor vrouwen. Ook mannen laten zich meer in de watten leggen. Trendy herensalons zijn in opmars. En dat merk je in het interieur en qua saloninrichting. Of salon- beleving zoals Hoogers het noemt. Multifunctionele salons worden populairder, salonmeubelen worden luxer, verkoopbalies worden kleiner, werkplekken worden veiliger en de behoefte aan een shop in de shop beleving van producten of merken wordt groter. Laat 2022 maar komen. Wij zijn er klaar voor. En jij? Loes Lucassen-Hoogers is eigenaresse van Hoogers Saloninterieurs. Bij Hoogers Saloninterieurs geloven ze dat een onderscheidend interieur of goed doordachte inrichting waarde creëert. Nu en in de toekomst. Als (h)echt familiebedrijf geven ze uiteenlopende salons een professionele identiteit, uitstraling en beleving. www.hoogers.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4