Previous Page  50 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 50 / 52 Next Page
Page Background

D

E

K

A P P E R

N R

6 2 0 1 5

50

B

E D R I J F S N I E U W S

“De twee hoekstenen van Yes!

zijn kwaliteit en klantvriendelijk-

heid”, vertelt Mareno. “Alle salon-

medewerkers hebben een inten-

sief extern en intern trainings-

programma van meer dan een

week gevolgd. Dit programma

is opgezet in samenwerking met

Wella. Alleen kappers die een 7

of hoger scoren, mogen aan het

werk in een Yes! salon.”

“Om de kwaliteit van het per-

soneel op peil te houden, zijn

er periodieke trainingssessies van

meerdere uren. Daarnaast vol-

gen de medewerkers vele Wella-

trainingen. Zo heeft iedere salon

tegenwoordig een Sebastian-

expert. Hetzelfde gaat gebeuren

met kleurexperts en Nioxin-experts. Alle salonmanagers hebben een extra,

tweedaagse managementtraining gehad van Richard Koffijberg.”

“Door dit soort trainingen kan Yes! aan de klanten een kwaliteitsgarantie van

veertien dagen bieden. Dit doen we overigens niet alleen op de diensten, maar

ook op de producten die het verkoopt. Ook dit is redelijk uniek in de sector.”

Klant als koning

Mareno vervolgt: “De medewerkers van Yes! nemen alle tijd voor de klant. Zo

wordt er bijvoorbeeld pas na een intensief gesprek een voorstel aan de klant

gedaan. Het buitengewoon persoonlijke contact tussen kapper en klant is iets

dat klanten erg waarderen. Net zo persoonlijk is de saloninrichting met een

knusse wachtkamer, die nog het meest van een huiskamer wegheeft. Er is hier

Wi-Fi, oplaadkabels voor iPhone of iPad en kwaliteitskoffie beschikbaar. De

koffie mag na een bezoek ook meegenomen worden. Dat klinkt misschien als

een onbelangrijk detail, maar is het in mijn ogen niet. Klanten laten met grote

regelmaat merken dat ze dit waarderen.”

Keuze

“Een andere bijzonderheid betreft het aanbod aan salonservices en producten

dat Yes! aanbiedt. Zo zijn er twee verschillende soorten hoofdmassages en is er

in iedere salon een groot productassortiment op voorraad, waardoor we klan-

ten altijd meerdere opties kunnen bieden. Hierover wordt de klant natuurlijk

goed geadviseerd.”

Prijsniveau

“De prijsstelling van Yes! is voor een luxe kwaliteitsconcept zeer scherp te noe-

men. Bovendien zijn prijzen all-in en worden ze zeer goed gecommuniceerd,

zodat er nooit vervelende verrassingen bij de kassa zijn. Bovendien zijn er elke

dag interessante aanbiedingen voor thuisgebruik.”

Toegankelijkheid

“De toegankelijkheid van de Yes!-salons is groot: deze zijn ’s avonds open tot

21.00 uur en het is voor klanten mogelijk om binnen te lopen zonder afspraak.

Al met al is het niet zo vreemd dat Yes! een hoog kleurpercentage scoort, zeer

hoge OTC-cijfers heeft en dat er al meer dan 250.000 tevreden klanten zijn

in de Benelux. Voor klanten en medewerkers is het dan ook alsof de kapsalon

opnieuw is uitgevonden en we zijn er nog niet, want binnenkort gaat er nog

meer gebeuren om de consument nog mooier en blijer te maken!”

Meer informatie:

Yes! Worldwide Salons,

www.yes-salons.com

Soms is het handig om het perspectief van een buitenstaander te gebruiken,

zo bewijst Yes! Worldwide Salons. Dit bedrijf is namelijk opgezet door Mari,

Martijn en Mareno de Kort, die van oorsprong alle drie niet uit de kappers-

branche komen. Wel zijn zij kritische consumenten, die werken en denken

volgens het motto ‘Why pay more for luxury?’. Deze attitude bepaalt de

kern van het Yes!-concept, dat zich in de praktijk inmiddels ruimschoots

heeft bewezen. Zo heeft Yes! op dit moment al vijftig salons in de Benelux,

ruim 250.000 tevreden klanten en is Yes! de snelstgroeiende kwaliteitsketen

in de Benelux. We praten hierover met Mareno de Kort, die als directeur

expansie verantwoordelijk is voor deze razendsnelle groei.

Yes!

vindt de kapsalon opnieuw uit

Mareno de Kort

Sinds de oprichting is Yes! gegroeid naar vijftig vestigingen in de Benelux

Bij Yes! is zowel het contact met de klant als de saloninrichting zeer persoonlijk