De Kapper nr 6 2019

D e K a p p e r n r 6 2 0 1 9 10 I n t e r v i e w “Aveda is een voorvechter VAN VERANTWOORDELIJKHEID opmilieugebied” LIFESTYLE SALON THE HAGUE IS VEEL MEER DAN EEN KAPSALON. JE KUNT ER ONDER ANDERE TERECHT VOOR MASSAGE-, HAMAM-, WAX EN NAGELBEHANDELINGEN. “IN DEZE SALON DRAAIT ALLES OM UITERLIJKE VERZORGING. JE KUNT DE SALON BESCHOUWEN ALS EEN BEAUTYWARENHUIS.” DAT LIFESTYLE SALON THE HAGUE EEN TOTAALCONCEPT BIEDT, KOMT MEDE DOOR AVEDA. HET MERK IS NAMELIJK NIET ALLEEN ACTIEF IN DE KAPPERSBRANCHE, MAAR OOK IN DE BEAUTYBRANCHE, WAARDOOR HET MOGELIJK IS OM EEN TOTAALBELEVING TE CREËREN. WE GAAN IN GESPREK MET KIM LIEFFERING, MANAGER BIJ LIFESTYLE SALON THE HAGUE, OVER DE BIJZONDERE SAMENWERKING MET AVEDA. Kim runt de zaak inmiddels al een aantal jaren. Dertien jaar geleden begon ze als junior stylist in de salon. In de jaren die volgde heeft ze zich ontwikkeld tot waar ze nu staat. “Op dit moment ben ik leidinggevende in de salon. De combinatie tussen het knippen en kleuren van mijn klanten, het begeleiden van de kapsters en het ondernemen vind ik geweldig. Ik ben dan ook ontzettend blij dat de eigenaar van de salon, Fred Nieuwenhuijzen, mij die kans heeft gegeven.” Toen Kim dertien jaar geleden in de salon kwam werken, was de salon nog gevestigd op een andere locatie. Op den duur groeide het bedrijf uit zijn jasje. “Vier jaar geleden zijn we verhuisd naar een nieuw pand, omdat het vorige pand te klein voor ons werd. Wij willen onze klanten de beste service bieden. Door naar een groter pand te verhuizen, konden we onze service verbeteren en onze klantenkring uitbreiden.” DUURZAAMHEID Kim werkt al dertien jaar met de producten van Aveda en als het aan haar ligt, gaat ze nooit meer met een ander merk werken. “Fred Nieuwenhuijzen heeft ooit voor Aveda gekozen omdat het de voorloper is op het gebied van duurzaamheid. De visie en missie van het merk spreken mij en het team enorm aan. Het bedrijf is een pionier op het gebied van holistische schoonheid en een voorvechter van verantwoordelijkheid op milieugebied. Het merk ontwikkelt niet alleen duurzame producten, maar zorgt ook voor een duurzaam verantwoorde productie. Ook ondersteunt het bedrijf de ontwikkeling van duurzame windenergie. Aveda is het eerste schoonheidsbedrijf dat producten fabriceert met 100% windenergie. Ik ben dan ook best wel trots dat ik met dat merk mag werken.” Net als Aveda, draagt Lifestyle Salon The Hague ook een steentje bij aan het milieu. “Alle stroom en het warme water wordt bij ons door zonnepanelen verzorgd. Daarnaast zuiveren wij het water, waardoor we water besparen.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4