De Kapper nr 6 2019

D e K a p p e r n r 6 2 0 1 9 11 TOTAALCONCEPT Dat het goed gaat met de salon, blijkt direct bij binnenkomst. Het is negen uur in de ochtend, maar de salon loopt al lekker vol. De klanten die binnen zijn, komen echter niet allemaal voor een knipbeurt. “We bieden verschillende behandelingen aan. Eigenlijk kun je bij ons terecht voor de verzorging van je kruin tot aan je tenen. Dat onderscheidt ons van andere salons.” Volgens Kim is het tegenwoordig van groot belang om onderscheidend te zijn. Ze legt uit: “Op vrijwel iedere hoek van de straat zit een kapsalon. Je moet je van je concurrenten onderscheiden om klanten binnen te halen. Wij onderscheiden ons met Aveda, omdat we met de producten van het merk veel meer kunnen zijn dan alleen een kapsalon. Zo komen veel van onze klanten voor verschillende behandelingen. Als ze tevreden zijn over een knip- of kleurbehandeling, zullen ze verwachten dat onze een nagel- of huidbehandelingen ook kwalitatief goed zijn. Het is voor ons dan ook van belang dat we aan die verwachtingen kunnen voldoen. De ondersteuning van Aveda helpt ons daarbij.” FAMILIEGEVOEL Aveda ondersteunt Lifestyle Salon The Hague voornamelijk op het gebied van educatie. Kim leidt de kapsters en kappers eerst zelf op, maar laat ze vervolgens regelmatig trainingen bezoeken bij Aveda. “We leren onze haarstylisten de basistechnieken en -theorieën, omdat we het belangrijk vinden dat ze de basis van het vak goed beheersen. Nadat ze deze technieken onder de knie hebben, gaan ze ook de trainingen volgen die vanuit het merk georganiseerd worden. Hierdoor ontwikkelen ze zich en blijven ze continu up-to-date van de nieuwste technieken en ontwikkelingen.” Aveda biedt niet alleen educatietrainingen aan, maar denkt ook mee op het gebied van management en marketing. “Vanuit het bedrijf krijgen we de ondersteuning die we nodig hebben op het gebied van management en marketing. De betrokkenheid vanuit het bedrijf vind ik erg bijzonder.” Aveda is niet alleen betrokken bij hun partnersalons, maar de partnersalons zijn ook betrokken bij het merk. “De salons die met de producten van Aveda werken, kiezen bewust voor het merk. We delen dezelfde visie en streven dezelfde doelen na. Daardoor voelt het als één grote familie.” COLORATION & SHINE Waar Aveda onder andere om bekend staat, zijn de unieke en duurzame kleuringen. “Met de kleuren van Aveda kun je voor iedere klant een passende kleur creëren. Omdat het merk geen standaard kleuren heeft, moet elke kleur op maat worden gemaakt. Dat stimuleert de creativiteit van de kapper. En het bijzondere is, is dat de permanente kleuringen en de semi- en demi-permanente kleuringen tot 96% van natuurlijke oorsprong zijn. We behandelen het haar uiterst nauwkeurig en voorzichtig tijdens het kleurproces.” Kim is ook erg te spreken over de Shine Treatment van Aveda. “De Shine Treatment is een natuurlijke manier om de haarkleur te optimaliseren. Dankzij deze behandeling krijgt het haar een prachtige glans, waardoor het er weer levendig en gezond uitziet. Kortom, het haar krijgt een tweede leven zonder dat je een volledige kleuring hoeft toe te passen. ” Onlangs introduceerde het merk een nieuw kleurlijn, genaamdVibrant Colors. Hierover vertelt Kim: “De nieuwe kleuringen zijn een aanvulling op het bestaande kleurengamma. Deze kleuren miste ik nog in het assortiment. Het zijn geen kleuren die je dagelijks toepast op je klanten, maar het is wel van belang dat je deze kleuren kunt aanbieden. Ik ben daarom erg blij dat het merk deze kleurlijn heeft ontwikkeld.” TOEKOMST Er komen steeds meer nieuwe merken op de markt die zich richten op duurzaamheid. Daarnaast introduceren bestaande merken duurzame lijnen om in te springen op de huidige samenleving, waarin men steeds meer aandacht besteedt aan het milieu. Bang voor concurrentie is Kim echter niet. “Natuurlijk zijn er veel andere mooie merken op de markt die zich focussen op duurzaamheid, maar of de toenemende concurrentie me bang maakt? Absoluut niet. Naar mijn idee kan geen merk tippen aan Aveda. De visie en missie van het bedrijf zijn sinds de oprichting in 1978 duidelijk. Daarnaast doen de producten wat ze beloven en is de kwaliteit uitstekend. Ik ben ervan overtuigd dat mijn klanten dat in de toekomst zullen blijven beseffen.” Meer informatie: Aveda Benelux info@be.aveda.com www.aveda.eu “WE DELEN DEZELFDE VISIE EN STREVEN DEZELFDE DOELEN NA. DAARDOOR VOELT HET ALS ÉÉN GROTE FAMILIE”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4