De Kapper nr 6 2019

D e K a p p e r n r 6 2 0 1 9 21 Ministry of Beauty is niet alleen trouw aan de kapper, maar ook aan de groothandelaren. “De groothandelaren zijn vanaf de eerste dag onze partners en die laat je niet vallen. Wij blijven het ook belangrijk vinden dat KIS voor de professional makkelijk verkrijgbaar moet zijn. Volgend jaar gaan we de strategie met betrekking tot de groothandelaren aanpassen, omdat we hen meer willen ondersteunen. Het idee is om naar Amerikaans voorbeeld met Business Development Managers te gaan werken. Deze zullen in een bepaald gebied zowel de groothandelaar als de kapsalon gaan bezoeken waarmee we voorkomen dat deze in elkaars vaarwater zitten. We willen de groothandelaar meer ondersteunen en tegelijkertijd meer service aan de kapsalons bieden door middel van deze zogenaamde BDM-ers die hen op de hoogte kunnen brengen van alle ins en outs van onze producten.” KWALITEIT EN VERNIEUWING Dat Ministry of Beauty inspeelt op de wensen en behoeften van kappers, blijkt onder meer uit de innovaties van de KIS-merken. “Toen we KIS oprichtten, hadden we als doel om een compleet merk te creëren met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. In de afgelopen jaren hebben we veel geïnvesteerd in de kwaliteit van de producten en hebben we continu vernieuwing gebracht met de introductie van nieuwe producten. Het merk KIS is inmiddels zeer uitgebreid en compleet geworden, waardoor je met alleen KIS producten een salon kunt laten draaien. Momenteel zijn we in de ontwerpfase om de gehele uitstraling van de huidige KIS producten eigentijdser en strakker te maken. Dat zal geen revolutie worden, maar een evolutie. De looks van de nieuwe mannenlijn KeraMen en Royal KIS GlamWash zijn hiervan al goede voorbeelden. Naast de looks concentreren we ons op productkwaliteit en innovaties, die naast ons gevecht tegen oneerlijke concurrentie van het internet bijdragen aan de salonfähigheit van KIS”, aldus Nico. ROYAL KIS GLAMWASH IS EEN GROOT SUCCES Een van die innovaties is de Royal KIS GlamWash, dat direct een succes bleek te zijn. “Met de super geconcentreerde GlamWash ben je in staat om een complete kleurmetamorfose uit te voeren in slechts vijf minuten. De GlamWash is ook geschikt voor gebruik in de salon om het haar voor te pigmenteren. Daarnaast is Royal KIS GlamWash ideaal om thuis te gebruiken tussen twee haarkleuringen in”, vertelt Nico. De kleurintensiteit en houdbaarheid van GlamWash zijn afhankelijk van de inwerktijd en het aantal behandelingen. Ook geldt: hoe lichter de basiskleur van het haar, hoe feller het kleurresultaat. Nico legt uit: “De intensiteit van de kleur kan worden afgezwakt door de inwerktijd te verkorten of door GlamWash te mengen met shampoo. De houdbaarheid is afhankelijk van de haarkwaliteit. Op gezond natuurhaar zo’n vier wassingen tot wel dertig wassingen bij geblondeerd haar. Moet het meteen uit het haar, dan hebben we natuurlijk ook onze trucjes om de kleur in een keer te laten verdwijnen. De kleur vervaagt normaliter geleidelijk met elke wasbeurt en blijft in hetzelfde kleurbereik.” Royal KIS GlamWash is verkrijgbaar in vijf verschillende tinten: Apricot, Cherry, Plum, Blueberry en Raspberry. ROYAL KIS SAFESHADES Dat de kleuren van KIS doen wat ze beloven, blijkt onder meer uit de verkoopaantallen. Inmiddels worden er jaarlijks ruim anderhalf miljoen tubes KIS KeraCream Color in Nederland verkocht. Toch was Nico ervan overtuigd dat de markt behoefte had aan een nieuwe kleurlijn. Hij legt uit: “Binnenkort introduceren we Royal KIS SafeShades. De lijn is PPD, Resorcinol- en MEA-vrij, maar belangrijker is dat de kracht en houdbaarheid nog beter is geworden. Bij de meeste aanbieders van PPD-vrije kleuringen levert dat vaak problemen op. SafeShades heeft de toekomst maar in eerste instantie bieden wij deze lijn aan als oplossing voor de klant die ongekleurd de deur uit moet worden gestuurd vanwege een allergie. Die klanten heeft elke salon, maar het aantal is vaak beperkt. Dat is de reden dat het kleurengamma van SafeShades uit slechts de 26 meest gewilde tinten bestaat, zodat de salon met een minimale investering elke klant, ook de allergische, mooi kan maken.” Royal KIS is niet het eerste merk dat een kleurlijn introduceert die PPD-vrij is, maar wel een van de weinige merken die een Resorcinol-vrije kleurlijn aanbieden. Dat is echter niet wat deze lijn uniek maakt. “Wat SafeShades onderscheidt van andere PPD-vrije kleurlijnen, is de uitstekende houdbaarheid en grijsdekking en het feit dat de gehele kleurbehandeling een andere beleving krijgt. Het voelt en ruikt zelfs milder”, vertelt Nico. INTRODUCTIE VAN ROYAL KIS SOFTSHADES KIS houdt het niet alleen bij de lancering van SafeShades. In mei 2020 vindt namelijk de lancering plaats van Royal KIS SoftShades, een ammoniavrije lijn met 25 kleuren. SoftShades is volgens Nico een ‘gemaksproduct’. “Je kunt in de salon uiteraard zonder deze spoelingen werken, maar het biedt gemak en voorkomt het risico van oplichting van het natuurhaar door het ontbreken van ammonia. Het doet simpelweg wat het belooft. Kleuropfrissing, kleurcorrectie en glans in een mum van tijd. Het is een luxe aanvulling op het kleurassortiment in iedere salon. Vanaf mei 2020 kunnen kappers zelf ervaren wat de toegevoegde waarde van deze lijn is.” Kortom, Ministry of Beauty investeert veel om de KIS-merken salonfähig te maken. Dat gaat met vallen en opstaan, maar het bedrijf heeft een duidelijk doel voor ogen. In deze rumoerige tijden in de kappersbranche, waarin het soms lijkt dat de belangen van kappers niet altijd worden behartigd door de kappersmerken, mag best wel eens worden benadrukt dat Ministry of Beauty een bedrijf is met de gedrevenheid en bereidheid om er écht voor de kapper te zijn. Meer informatie: Ministry of Beauty Tel. 055-5431111 www.ministryofbeauty.nl “ONS DOEL IS ALTIJD GEWEEST OM ER VOOR DE KAPPER TE ZIJN EN DAT ZAL OOK ALTIJD ONS DOEL BLIJVEN” Nico Niessink

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4