De Kapper nr6-2020 Online

D e K a p p e r n r 6 2 0 2 0 47 ROSITA LALENOH “Iedere professional heeft deze periode anders beleefd. Wat ik heb gemerkt in de kappers- branche, is dat de loyaliteit van de kapper naar de klant en andersom zeer groot is. In onze branche blinken professionals uit om klanten aan zich te binden. Dit hebben we gezien tijdens te lockdown, waar allerlei creatieve communicatiemiddelen aan te pas zijn gekomen om de klanten te informeren en ze goed op de hoogte te houden.” “In de afgelopen periode hebben we laten zien dat we goed kunnen inspringen op elke situatie. Dit gevoel is belangrijk om vast te houden in 2021. Laat zien dat je de loyaliteit van je klant in goede en mindere tijden waardeert. Geef een leuk presentje tijdens de kerst- periode en door slim in te kopen, hoeft dit niet enorme kosten met zich mee te brengen. Dit betaalt zich later zeker terug! Prijsbewust zijn is als ondernemer altijd belangrijk, maar in deze tijd kan het zich uitbetalen om hier extra op te focussen. Hier kan je in mindere tijden goed op besparen.” Rosita is al jarenlang trendwatcher bij Kapperskorting,com – de grootste online hair- and beauty groothandel van Nederland. Ze kent de markt, de merken, de (internationale) trends, de producten en alle ontwikkelingen in onze prachtige dynamische kapperswereld . ROCHELLE PEETOOM “Sinds de allereerste onrust over het coronavirus, heb ik voor mij en mijn management één gouden regel en dat is: baseer je beslissingen op de feiten. Niet op je gevoel of emoties. Daardoor is het me gelukt om steeds vooruit te denken, het heft in eigen handen te nemen en het bedrijf voor te bereiden op alle mogelijke scenario’s. Bij het vooruit denken hoort ook financiële planning. Hoe lang houden we het vol zonder omzet? Wat hebben we nodig en wanneer? En bespaar waar nodig.” “Daarnaast is communicatie key, met je klanten, stakeholders, maar vóóral je medewerkers. Gedurende de meeste hectische tijden bleef ik iedereen open en eerlijk op de hoogte hou- den van onze beslissingen, zodat zij zich betrokken en beschermd voelden. Door het team deelgenoot te maken van de beslissingen doe je het samen en breng je iedereen bij elkaar, sterker dan ooit.” “Ten slotte is het belangrijk geweest om steeds creatief en innoverend na te denken. Als dit niet kan, wat kan er dan nog wel? Zoek die mogelijkheden en benut ze, want zo vind je de silver linings van deze crisis. Want je weet wat zeggen: don’t waste a good crisis!” Rochelle Peetoom is CEO bij Rob Peetoom Worldwide.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4