De Kapper nr 6-2023 Online

DE KAPPER NR 6 2023 64 SALON X – HAIRSTYLING BY PRISCILLA Tijdens haar opleiding koos Priscilla voor een Beroepsbegeleidende Leerweg (BBL), waarbij ze één dag per week naar school ging en de rest van de tijd in de praktijk werkte. Ze vond haar weg naar een familiebedrijfsalon, waar ze niet alleen haar vakmanschap als kapster ontwikkelde, maar ook als persoon groeide. “De warmte en betrokkenheid van het kleine team en de trouwe klantenkring maakten dat de salon als een tweede thuis voelde. Ik heb daar een ontzettend fijne tijd gehad.” Ondanks haar succes in deze salon voelde Priscilla dat ze toe was aan iets nieuws. Ze wilde zich verder ontwikkelen en nieuwe uitdagingen aangaan, dus stapte ze uit haar comfortzone en ging werken bij een andere salon voordat ze vijftien jaar geleden terechtkwam bij de salon waar ze nu eigenaresse van is. “Voordat ik de salon overnam, werkte ik daar tien jaar als werkneemster. Het idee om een eigen salon te openen was er altijd al, maar ik vond het spannend en aarzelde vanwege de risico's en veranderingen die bij het ondernemerschap horen. Het was eigenlijk altijd een tweestrijd." VAN DROMEN TOT ONDERNEMEN: HET VERHAAL VAN HAIRSTYLING BY PRISCILLA De passie voor het kappersvak begon bij Priscilla Westgeest, eigenaresse van Hairstyling by Priscilla, al op jonge leeftijd. Als klein meisje droomde ze ervan om kapster te worden. Haar vriendenboekjes van vroeger staan vol met notities waarin ze enthousiast verkondigde dat ze later kapster zou worden. Deze vroege roeping en haar enthousiasme leidden haar na haar middelbare schooltijd naar de logische keuze om de kappersopleiding te volgen. Jaren later nam ze een salon over en werd ze onderneemster. “Dat ik onderneemster wilde worden, stond niet in de vriendenboekjes”, glimlacht Priscilla. “Stiekem was dat wel altijd een droom en die heb ik inmiddels waargemaakt”, vertelt ze trots. De stap naar het ondernemerschap Haar droom werd uiteindelijk toch werkelijkheid toen de vorige eigenaren besloten de zaak te verkopen. Ze wilden de twee vestigingen consolideren tot één en Priscilla wist dat dit het moment was om haar eigen salon te starten. “De andere medewerksters hadden niet de ambitie om de zaak over te nemen, wat de keuze voor mij ook makkelijker maakte. Daarnaast besefte ik dat het een prachtige kans was, omdat ik een goedlopende salon kon overnemen waarvan ik de werkwijze, de klanten én het personeel kende. Daarnaast was ik er ook van overtuigd dat, ondanks het feit dat we al een loyale klantenkring hadden, er absoluut nog groei mogelijk was en nog steeds is.” Geleidelijk aan begon Priscilla haar eigen visie in de salon te implementeren. Na ongeveer een jaar besloot ze tot een grondige renovatie om meer huiselijkheid en toegankelijkheid te creëren, wat haar visie weerspiegelde. “Wij streven ernaar om een toegankelijke salon te zijn voor het hele gezin. Echter sloot de uitstraling van de zaak niet meer aan bij die visie. De verbouwing zorgde ervoor dat de salon de uitstraling kreeg die wel past bij wie wij zijn. Daarnaast heb ik toen ook de naam van de zaak veranderd naar Hairstyling by Priscilla. Hierdoor voelt de salon ook nog meer als mijn eigen onderneming.” Priscilla was ook bereid om met de tijd mee te gaan en introduceerde een online afsprakenmodule om aan de behoeften van de moderne klant te voldoen. “Hierdoor kunnen we een breder publiek aantrekken, vooral de jongere generatie ÉÉN VAN ONZE KLANTEN OMSCHREEF ONZE SALON ALS EEN STAMCAFÉ, WAAR KLANTEN ONDERLING SAMEN MET ONS TEAM GENIETEN VAN EEN GEZELLIGE EN WARME SFEER. DAT VOND IK EEN ENORM COMPLIMENT

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4