De Opticien nr1-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 1 2 0 2 1 60 I n t e r v i e w Johnny Loco TIMMERT HARD AAN DE WEG HET LIFESTYLE MERK JOHNNY LOCO TIMMERT HARD AAN DE WEG! WANT ONDANKS DAT HET BEDRIJF DE FYSIEKE ONTMOETINGSMOMENTEN MOET MISSEN, STROOMT DE CREATIVITEIT DOOR DE ADEREN. HET RESULTAAT IS EEN PRACHTIG ONLINE PORTAAL, WAAR DE WERELD VAN JOHNNY LOCO TOT LEVEN KOMT. IN NEDERLAND IS JOHNNY LOCO BOVENDIEN EEN SAMENWERKING AANGEGAAN MET TOPTICS VAN HEIDELIEK WASSINK, WAARDOOR ER EEN TOPSERVICE GELEVERD KAN WORDEN AAN DE NEDERLANDSE OPTICIEN. WE GAAN IN GESPREK MET JOHNNY LOCO’S MARKETING MANAGER ROEL KLEPPER OVER DE ONTWIKKELINGEN VAN HET LIFESTYLE MERK VAN NEDERLANDSE BODEM. Jullie hebben een online portaal geopend, om zo te kunnen inspelen op het ontbreken van beurzen en evenementen door Covid-19. Kan je ons meer vertellen over dit online Johnny Loco portaal? “Het ontbreken van beurzen en evenementen heeft ervoor gezorgd dat we naast onze reguliere contactmomenten, ook de spontane contactmomenten moesten missen. Juist die spontane contactmomenten brachten vaak groot plezier. Op beurzen laat je vaak je ontwikkeling zien, ga je gemakkelijk langs je nieuwe collectie(s) en pak je er snel een kopje koffie of een biertje bij. Johnny Loco is een lifestyle merk dat vooral op beurzen en evenementen laat zien anders te zijn dan anderen. Dat is waar de kracht van ons merk ligt. Je waant je even in een relaxte wereld met mooie producten. Onze online ontwikkeling lag al op een hoog niveau, maar door Covid-19 zijn we echt definitief opzoek gegaan naar een alternatief dat naast de fysieke beurzen en evenementen kan bestaan.” “Als een gevolg daarvan heeft Johnny Loco op 25 en 26 januari voor het eerst een eigen online beurs georganiseerd. Tijdens deze beursdagen werd het nieuwe digitale portaal gelanceerd en kregen opticiens de mogelijkheid om te profiteren van beursacties. Op de website van Johnny Loco was daarnaast een speciale pagina ingericht waarop de gehele beursbeleving werd nagebootst. De online beurs van Johnny Loco zal in 2021 meerdere keren plaatsvinden en zal in de toekomst naast de reguliere fysieke beurzen bestaan. Het online dealer portaal is het gehele jaar door toegankelijk.” Welke functies heeft het online portaal? “Het online dealer portaal laat de gehele correctie- en zonnebrillencollectie zien. Opticiens maken gemakkelijk zelf een dealer login aan en krijgen middels deze weg direct toegang tot het portaal. Op het portaal vindt de opticien alle achterliggende informatie, montuurspecificaties, de inspiratiebron en heel prettig; de inkoopprijs per montuur. En bestellingen plaatsen kan nu altijd op het moment dat het écht uitkomt. Om het persoonlijke contact te waarborgen en het serviceniveau zo hoog mogelijk te houden, is onze Nederlandse verkooppartner Toptics van Heideliek Wassink altijd op de hoogte van bestellingen en nabestellingen. Zo blijft snel persoonlijk contact mogelijk en kunnen eventuele vragen of problemen snel worden opgelost.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4