De Opticien nr 1 2024 Online

DE OPTICIEN NR 1 2024 16 COVERSTORY Het hoofddoel van de showroom is om een allesomvattend concept te bieden aan zelfstandige opticiens. Maik legt uit: "Op het gebied van monturen, zonnebrillen, sportbrillen, brillenglazen en instrumenten kunnen we opticiens een breed scala aan oplossingen bieden. Binnen al deze productcategorieën presenteren we namelijk diverse merken, kwaliteiten en prijsklassen. We willen opticiens deze diversiteit laten ervaren, en dat is lastig met alleen koffers langs de weg. Daarom openden we de showroom in Amsterdam, waar klanten de volledige EssilorLuxottica-beleving kunnen ervaren." Heinrich voegt toe: “Deze locatie stelt ons in staat om niet alleen alle producten te tonen, maar ook te laten zien hoe al deze productcategorieën samen kunnen komen in de optiekzaak. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een meetinstrument, brillenglazen, een slijpmachine en onze monturen. Bovendien krijgen opticiens op deze locatie niet alleen de kans om kennis te maken met ons volledige productassortiment, maar ook met alle teams die zich bezighouden met deze oplossingen. Hoe gaaf is het dat ik wat kan uitleggen over de instrumenten, maar bij vragen of interesse in brillenglazen, monturen of zonnebrillen, een andere collega erbij kan roepen die daar juist meer in is gespecialiseerd en enthousiast over kan vertellen. Kortom, we beschikken niet alleen over een breed scala aan producten, maar ook over experts in elke categorie, allemaal onder één dak.” ESSILORLUXOTTICA SHOWROOM IN AMSTERDAM: ZIEN, ERVAREN EN VERGELIJKEN Vorig jaar opende EssilorLuxottica een geheel nieuwe showroom op de Zuidas in Amsterdam. Deze locatie, waar ook het kantoor gevestigd is, ademt innovatie en beleving. De redactie van vaktijdschrift De Opticien gaat in gesprek met Head of Sales Frames Maik van Hugte en Instruments Director Heinrich Smit over de voordelen van de showroom en de nieuwste innovaties die er te ontdekken zijn. Zien, ervaren en vergelijken Maik en Heinrich merken op dat zowel bestaande als nieuwe klanten verrast zijn door het ruime aanbod in de showroom. Heinrich: "Mensen weten vaak niet wat ze niet weten. Door hen hier te verwelkomen en te laten zien wat er allemaal beschikbaar is in de markt, wat wij kunnen bieden en welke voordelen dat voor hen zou kunnen betekenen, worden ze zich bewust van de mogelijkheden. Het is essentieel om iets te zien en te ervaren om het te kunnen vergelijken met wat ze al kennen. Zoals Johan Cruijff ooit zei: 'Je gaat het pas echt zien als je het doorhebt’.” Een goed voorbeeld van ‘zien, ervaren en vergelijken’ is de ruimte waarin de instrumenten worden getoond. “Wij kunnen niet al onze apparaten meenemen naar de optiekzaak, maar we kunnen de optiekzaak wel hierheen brengen”,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4