De Opticien nr 2 2019 online

D e O p t i c i e n n r 2 2 0 1 9 42 E v e n t OP 11 MAART VOND IN DE VERKADE FABRIEK IN DEN BOSCH ÉÉN VAN DE EYEZEN EVENTS PLAATS. HET TEAM VAN VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN WAS AAN- WEZIG BIJ DIT INSPIRERENDE EVENT, WAAR ALLES WERD VERTELD OVER DE NIEUWE INNOVATIEVE EYEZEN PRODUCTEN EN DE STRATEGIE VOOR DE ENKELVOUDIGE PRODUCTEN. ALLEMAAL VOLLEDIG IN EYEZEN STIJL. DE NIEUWE EYEZEN PRODUCTEN ZIJN VANAF 5 APRIL 2019 VERKRIJGBAAR. EYEZEN: DE NIEUWE STANDAARD ENKELVOUDIGE BRILLENGLAZEN Door het gebruik van digitale apparaten kunnen we steeds meer en is de manier waarop we leven veranderd. Hierdoor worden onze ogen altijd en overal belast. Essilor vindt dat onze ogen een kijkoplossing verdienen die hierbij aansluit. Echter, de meeste enkelvoudige brillenglazen zijn nog altijd gebaseerd op oude optische standaarden. Met de nieuwe introductie van het complete Eyezen assortiment zet Essilor de nieuwe standaard voor enkelvoudige brillenglazen. Gijs Maat, General Manager van Essilor Nederland vertelt: “Brildragers tot 40 jaar zijn een steeds belangrijkere doelgroep. Voor nu en voor de toekomst. De levensstijl van deze doelgroep verandert. Ze maken continu gebruik van beeldschermen, waaronder de telefoon, tablet en pc. De doelgroep werkt hard met hun ogen, dag in dag uit. Ze verdienen dan ook een kijkoplossing die hier rekening mee houdt.” NIEUWE KIJKBEHOEFTEN Standaard enkelvoudige brillenglazen voldoen eigenlijk niet meer aan de huidige kijkbehoeften. Door deze digitale levensstijl is ons kijkgedrag veranderd en hebben brildragers nieuwe behoeften. Edward Tjoeng, Trainer Essilor Nederland, vertelt: “We gebruiken apparaten op steeds kortere afstanden en wisselen ze continu af. Bij het gebruik van deze apparaten hebben we een andere lichaamshouding en een lagere blikrichting. Daarnaast geven de beeldschermen kleinere en gepixelde karakters weer die ons meer moeite kosten om goed te lezen. Tot slot wordt fel en schadelijk blauwviolet licht door steeds meer schermen en lichtbronnen uitgestraald. Tot vandaag houden enkelvoudige brillenglazen geen rekening met deze omstandigheden. Onze ogen moeten zich inspannen om te kijken in de periferie in de verte of bij het kijken naar objecten nabij. Daardoor hebben brildragers steeds vaker last van visuele vermoeidheid. Wij zijn van mening dat deze mensen een innovatief product verdienen dat aansluit bij hun digitale levensstijl.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4