De Opticien nr2-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 2 2 0 2 1 4 I n h o u d P. 10 INTERVIEW Vorig jaar is Rob Schaap het team van Centrop komen versterken en staat hij aan het roer van de inkooporganisatie. Hij voelt zich naar eigen zeggen “helemaal op zijn plek”. We zien dan ook dat het enthousiasme ervan af spat en dat hij de Centrop familie helemaal in zijn hart heeft gesloten. We spreken met hem en accountmanager Jasper van Dam over de belangrijkste ontwikkelingen bij Centrop en de weg die de organisatie is ingeslagen voor de toekomst. P. 16 COVERSTORY MiYOSMART is een innovatief brillenglas met D.I.M.S.-technology (Defocus Incorporated Multiple Segments), ontwikkeld door HOYA Vision Care in samenwerking met de Polytechnic University (Poly-U) in Hongkong. Tijdens wetenschappelijk onderzoek naar het principe van ‘myope defocus’ ontdekte de Poly-U dat progressieve myopie kan worden vertraagd door vóór het oog gelijktijdig scherp zicht én constante perifere myope defocus te creëren. P. 40 OPTISWISS DOET INTREDE OP DE NEDERLANDSE MARKT Optiswiss is in 1937 in Basel opgericht en is al jaren verreweg de grootste producent van brillenglazen in Zwitserland. Onlangs maakte Optiswiss zijn intrede op de Nederlandse markt. We gaan in gesprek met Marcus Vogt, Chief Sales Officer en lid van het bestuur, Claudia Fahrer-Kopp, Chief Marketing en Product Management en met Sylvain Risser, Art Director en teamleider Marketing, over het bedrijf en de plannen voor de Nederlandse markt. 16 40 P. 28 MENRAD VIERT 125-JARIG JUBILEUM In 1896 begon het verhaal van Menrad, toen goudsmid Ferdinand Menrad deWürttembergischeOptische Industrie-Anstalt Ferdinand Menrad in Schwäbisch Gmünd oprichtte. “Onze overgrootvader was er vast van overtuigd dat zijn hoge kwaliteitsnormen succesvol zouden zijn in de markt. En vandaag kunnen we zonder twijfel zeggen dat hij gelijk had”, aldus Eberhard Müller-Menrad. 10

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4