De Opticien nr 2 2024 Online

DE OPTICIEN NR 2 2024 4 INHOUD P. 10 PAJUK ONTVANGT PREDICAAT HOFLEVERANCIER Tegenwoordig is het zeldzaam dat bedrijven de mijlpaal van honderd jaar bestaan bereiken. Een van die zeldzame uitzonderingen is Pajuk. Sinds zijn bescheiden start in 1921 heeft dit familiebedrijf gestaag gewerkt aan het vestigen van zijn positie als een icoon van nuchterheid, betrouwbaarheid en stabiliteit in de optiekbranche. In 2021 vierde het bedrijf zijn honderdjarig bestaan, wat dit jaar heeft geleid tot het ontvangst van het prestigieuze Predicaat Hofleverancier. P. 15 INTERVIEW VISIBILIA Visibilia werd meer dan dertig jaar geleden opgericht met een gedreven passie voor brillen, een focus op service en een streven naar effectieve marketing binnen de optiekbranche. Berry van Wanrooij, agent van Visibilia sinds 2017, beschrijft het bedrijf als betrouwbaar, eerlijk, loyaal en flexibel. “We blijven deze waarden hoog houden, wat er ook gebeurt”, vertelt hij enthousiast. Sinds de oprichting is het portfolio van Visibilia steeds verder uitgebreid. P. 16 COVERSTORY OPTISWISS Optiswiss introduceert met trots SMYLE, een geavanceerd 360°-concept voor myopie management, speciaal ontworpen voor jonge ogen. Deze lancering biedt een unieke bundeling van innovatieve brillenglasontwerpen, geavanceerde meet- en analysetechnologieën, waaronder de Myopia Master en de Pentacam van de premium partner OCULUS. P. 30 BACK TO THE FUTURE PHOTOBOOTH Tijdens het NCC was op het leveranciersplein een unieke Back to the Future Photobooth te vinden, die geïnspireerd was op het thema van deze NCCeditie: ‘Future generation’. Deze opvallende photobooth werd mogelijk gemaakt door OptiekXL, in samenwerking met Menicon, Centrop en vaktijdschrift De Opticien. 10 15 16 30

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4