De Opticien nr 2 2024 Online

DE OPTICIEN NR 2 2024 5 P. 36 BOBO’S EYEWEAR: EEN NIEUW HOOFDSTUK BEGINT Dat Ron Bouwmans, de oprichter van Bobo’s Eyewear, ooit zou besluiten om zijn ‘kindje’ over te dragen, was voor velen geen verrassing. Echter, hoewel dit moment al lang werd verwacht, voelt het toch enigszins vreemd nu het daadwerkelijk zover is. “Ik heb de afgelopen 27 jaar met enorm veel passie aan en voor dit bedrijf gewerkt, maar nu is het tijd om het stokje door te geven”, zegt Ron. In Wouter Verhoeven heeft Ron zijn ideale opvolger gevonden. P. 52 ESSILORLUXOTTICA VERWELKOMT NIEUWE MERKEN Recentelijk heeft EssilorLuxottica met trots vier nieuwe merken binnen haar portfolio gelanceerd: Jimmy Choo, Scuderia Ferrari, Ferrari Cavallino en Brunello Cucinelli. Deze toevoegingen worden beschouwd als waardevolle aanvullingen op het reeds bestaande assortiment, volgens Maik van Hugte, Head of Sales Frames bij EssilorLuxottica. P. 39 TERUGBLIK NCC Het Nederlands Contactlens Congres (NCC) staat bekend als een toonaangevend evenement dat professionals uit de optiek samenbrengt en hen inspireert met de nieuwste ontwikkelingen en inzichten rondom contactlenzen. In de afgelopen editie op 10 en 11 maart stond het thema ‘Future generation’ centraal, belovend vernieuwing te brengen op verschillende fronten binnen het contactlensdomein. P. 58 ZIEN EN HOREN FRITS VAN DEN BOSCH In 1985 nam Frits Van Den Bosch een optiekzaak in Deurne over. Met de jaren breidde hij deze zaak gestaag uit. In 2008 trad zijn zoon Thomas Van Den Bosch toe tot het bedrijf, waarna vader en zoon samen de zaak verder uitbouwden. Na twee verbouwingen bleek de locatie in Deurne echter te beperkt geworden voor hun groeiende ambities. Daarom besloten ze een nieuwe locatie te zoeken. 36 52 58 39

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4