De Opticien nr 2 2024 Online

DE OPTICIEN NR 2 2024 69 Het is altijd mooi als mensen plannen hebben om zelfstandig optiekondernemer te willen worden. Vaak komt deze wens op nadat er al wat jaren winkelervaring opgedaan is en de vakinhoudelijke zaken wel onder controle zijn. Maar dan? Want ondernemen is toch een andere tak van sport dan alleen optiek bedrijven. Het is dan ook zeker belangrijk om goed uit te zoeken wat er allemaal bij komt kijken. En of het nu om een grote winkel gaat of om een eenmanszaak, in beide gevallen spelen de vaste waarden als ondernemer een rol. Waarden zoals het ‘sturen op cijfers’, het maken van een businessplan, het opstellen van een begroting. Hoe koop je in en hoe ga je met je medewerkers om? Door wie en hoe laat jij je marketing verzorgen, en welke strategische partners passen bij jouw onderneming? En waar haal je de benodigde financiering vandaan? Is het verstandig om een nieuwe onderneming van nul af op te starten of kan je beter een bestaande winkel overnemen? En, wat komt er allemaal kijken bij een overname? Zoals je ziet zijn het vooral veel vragen die elk een antwoord nodig hebben. En de meeste van die antwoorden kunnen wij als optiekmakelaar bieden. Wij nodigen startende ondernemers dan ook altijd uit bij ons op kantoor voor een vrijblijvend en confidentieel gesprek. Wij kennen de wegen die je kunt bewandelen en hebben naast onze eigen kennis en ervaring ook nog een heel netwerk aan specialisten. Dit zijn specialisten op marketinggebied, IT-gebied of financieel gebied. Voor begeleiding van financieringen werken wij samen met OPTIEKvoorElkaar bijvoorbeeld. Dit is een prachtig platform van opticiens voor opticiens. Dus, heb je plannen om te ondernemen? Dan helpen we je graag op weg! Be-Smart, en kom eens langs. In de bruisende wereld van de optiek, waar elk detail telt en iedere klant uniek is, staan startende ondernemers vaak voor een grote uitdaging: hoe trek je klanten naar je nieuwe winkel? Het is een vraagstuk waar vele nieuwkomers mee worstelen, gezien de beperkte middelen en de noodzaak om elke euro verstandig te investeren. Het geheim? Kennis is macht, en dat geldt zeker wanneer je een succesvolle klantenkring wilt opbouwen. Traditionele marketingstrategieën, zoals het breed inzetten van reclamecampagnes, kunnen vaak voelen als ‘schieten met hagel’ – kostbaar en niet altijd effectief. In plaats daarvan benadrukt KONTAK het belang van een meer doelgerichte aanpak. Door diepgaande demografische analyses uit te voeren, biedt KONTAK ondernemers de sleutel tot succes. Door in kaart te brengen waar potentiële klanten zich bevinden, welke leeftijdsgroepen waar wonen, en aan welke producten zij hun geld uitgeven, kunnen optiekzaken hun marketingbudget efficiënter en effectiever inzetten. Het is belangrijk om vervolgens de boodschap op een aantrekkelijke manier over te brengen, die past bij jouw unieke uitstraling en aansluit bij de behoeftes van de geselecteerd doelgroep. Wij helpen je graag om jouw DNA te vertalen naar een succesvolle campagne. In de optieksector, waar persoonlijke service en maatwerk centraal staan, is een gerichte benadering essentieel. KONTAK staat klaar om samen met startende ondernemers deze uitdaging aan te gaan, met oplossingen die niet alleen passen bij hun unieke behoeften, maar ook bij hun budget. Bert adviseert opticiens al jaren vanuit een ruime ervaring met elk aspect van de optiekbranche. Naast het bemiddelen bij aan- en verkoop van optiekondernemingen staat Mensen & Organisatie bij hem centraal. www.be-smart.nl Marcel heeft passie voor communicatie en is met name gespecialiseerd in B-to-C communicatie. Met KONTAK is hij de partner voor al uw klantcommunicatie. Bert Smelik Marcel Vink

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4