De Opticien nr 3 2019 Online

D e O p t i c i e n n r 3 2 0 1 9 5 P. 72 OPTIEK IN BEELD Sinds 1998 is Leone Lourens afgestudeerd als optometrist en in 2000 als orthoptist. Elf jaar geleden begon ze een mobiele optiek. Na vier jaar kwam daar een oogmeetpraktijk aan huis ben en nu, elf jaar later, is ze de trotse eigenaar van een prachtige zaak met een gezellig winkelgedeelte en een professionele oogmeetruimte. Naast Leone is ook Carolien Donker werkzaam in de praktijk, die is gevestigd in Emmeloord. We spraken met Leone en Carolien over de oprichting van de zaak en hun passie voor optiek. P. 38 ALLEREERSTE DNEYE ® MEMBERSHIP EVENT RODENSTOCK GROOT SUCCES Rodenstock kijkt terug op een geslaagd DNEye ® Membership event dat voor de allereerste keer werd georganiseerd op maandag 8 april jl. in De Fabrique in Utrecht. Thema van het event was focus en dit liep duidelijk als een rode draad door het interactieve dagprogramma. Een fantastische opkomst, vrolijke gezichten, mooi weer, een prachtige locatie, sprekers die er duidelijk zin in hadden om de bijna 200 bezoekers te inspireren en informeren. Kortom, de juiste ingrediënten die een heerlijke dag opleverden. 38 72 P. 32 ‘DE POTENTIE VAN NACHTLENZEN ® IS ENORM GROOT’ Nachtlenzen ® heeft dit voorjaar een nieuw logo en volledige nieuwe PR-campagne geïntroduceerd plus bijbehorende actie voor optiekzaken en nacht- lensdragers. Contactlensspecialisten en optometristen waren begin april te gast bij NKL in Emmen voor een training en een rondleiding door de fabriek. Met de ‘opfrisbeurt’ hoopt NKL het marktaandeel Nachtlenzen® de komende jaren te verdubbelen. “We hebben gemerkt dat onbekend onbemind maakt. Zodoende hebben we niet alleen onze huisstijl herzien, maar ook onze doelgroep”, vertelt sales & marketing manager Evert Aaij van NKL.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4