D
E
O
P T I C I E N
N R
4 2 0 1 5
40
I
N T E R V I E W
Odé is onlangs een samenwerking aangegaan met Subtiel, een jong media-
bedrijf dat een video gemaakt heeft voor het brillenmerk Tree Spectacles
uit Italië. De Opticien is benieuwd naar wat een mediabedrijf als Subtiel zo
vernieuwend maakt, wat de toegevoegde waarde hiervan is voor een bedrijf
als Odé en hoe de samenwerking tot stand is gekomen.
Het medialandschap verandert en hiermee ook de rol van video. Subtiel is
een jong en onderscheidend mediabureau dat helpt met het opzetten van
services als video’s en videomarketing. Zij geloven in de kracht van video,
omdat er tegenwoordig volgens het bedrijf een overload aan geschreven
informatie bestaat terwijl mensen steeds minder tijd hebben om alles te
lezen. Het gebruik van video bevordert de vindbaarheid via zoekmachines,
het aantal bezoekers en het vertrouwen en de betrokkenheid van het publiek.
Binnen de video’s van Subtiel staan vernieuwing, passie en beleving centraal.
Wij spraken met de oprichter van Subtiel, Kanish Thavapalasingam.
Hoe bent u met Odé in contact gekomen?
“Dit is via-via gegaan. Odé zocht een bedrijf dat een video kon maken om de
klanten van Tree Spectacles kennis te laten maken met het verhaal achter de
bril. Hierbij moest vooral de nadruk liggen op de ambachtelijkheid van het
productieproces. We zijn toen voor deze video speciaal naar het plaatsje in
Italië gegaan waar de brillen gemaakt worden.”
Waarom denkt u dat Odé en Subtiel zo goed bij elkaar passen?
“Odé is voor Subtiel een erg fijne klant. Enerzijds wisten ze heel goed wat ze
wilden toen ze ons contacteerden, maar anderzijds stonden ze ook zeer open
voor onze vooruitstrevende ideeën en werkwijze.”
“Een video van één minuut
is gelijk aan 1,8 miljoen
woorden.”
i l teat ro del
Od
é
s
0162
40 4
0
70
s
i nfo@
od
e -
f ram
es
.n
l
A
D V E R T E N T I E