C
O V E R S T O R Y
NIKON STAAT WERELDWIJD BEKEND ALS EEN VAN DE TOP HONDERD BEKENDSTE CONSUMENTENMERKEN EN
WORDT IN NEDERLAND VERTEGENWOORDIGD DOOR HOLLAND OPTICAL COMPANY. NIKON HEEFT ÉÉN DUIDELIJK
VISIE: MENSEN INSPIREREN OM IEDERE DAG HET BESTE UIT ZICHZELF TE HALEN DOOR HEN TE LATEN GENIETEN VAN
SCHERP EN HELDER ZICHT. “DOOR IN ELK NIKON BRILLENGLAS DE NODE-TECHNOLOGIE TOE TE PASSEN ERVAREN
CONSUMENTEN PERFECT KIJKCOMFORT”, VERTELT ROGER SLANGEN, PROJECTMANAGER VAN HOLLAND OPTICAL
COMPANY UIT DIEMEN. “HET TECHNOLOGISCHE EN INNOVATIEVE IMAGO VAN NIKON BRILLENGLAZEN DRAAGT
DAN BIJ AAN HET ONDERSCHEIDENDE KARAKTER VAN DE POSITIE VAN DE ZELFSTANDIGE OPTICIEN!”
“I SEE” CAMPAGNE ZET NIKON OP DE KAART
Na de succesvolle “I AM” campagne voor de camera’s, ontwikkelde
Nikon de “I SEE” campagne voor brillenglazen. Het merk wordt inge-
zet om haar beroemde naam en krachtige signatuur beter te benutten
voor zelfstandige opticiens. Roger: “In de huidige markt zoeken opti-
ciens naar onderscheidende proposities. Met de concurrentie van de
filiaalbedrijven en nieuwe toetreders op internet en in de winkelstraat,
wordt dit steeds moeilijker. De zelfstandige opticien wil zich met her-
kenbare en toegevoegde waarde onderscheiden; een uitgelezen kans
met Nikon.”
NIKON BRILLENGLAZEN – AL 100 JAAR EEN KRACHTIG MERK
Nikon zit al meer dan tien jaar in de portefeuille van Holland Optical
Company en bestaat in 2017 honderd jaar. Sinds 1917 is Nikon bezig
met de ontwikkeling van industriële producten op het gebied van de
optische industrie zoals fotografie, microscopen, brillenglazen, ruim-
tevaarttechnologie en steppers. Deze ‘centennial’ zal met herkenbare
promoties en communicatie worden ondersteund waarbij de focus ligt
op samenwerking met de individuele opticien die onderscheidend is
in zijn regio. Roger Slangen: “Denk daarbij aan een lokale campagne
zoals ‘I SEE AMSTERDAM’. Deze campagne wordt ondersteund met
herkenbaar promotiemateriaal. Elke plaats heeft zijn eigen iconische
plekken, door deze aan het Nikon-merk te koppelen, versterkt dit de
positie van de opticien als local hero in de beleving bij de consument.’
PRESIO MASTER EN VIRTUAL REALITY
Mede dankzij innovatieve producten als Presio Wide en Presio Power
wordt Nikon binnen de optiek opnieuw krachtig op de kaart gezet. De
onderscheidende bi-aspherische ontwerpen van de brillenglazen zijn
direct afgeleid van de cameratechniek. In het ‘centennial’ jaar 2017
zal HOC de nieuwste innovaties van Nikon introduceren.
Een mooi voorbeeld daarvan is de Presio Master, een uniek multifo-
caal waarbij alle, nog aanwezige, aberraties tot een minimum worden
beperkt voor het ultieme visuele comfort. In combinatie met de Nikon-
coatingen het meest comfortabele multifocale brillenglas.
Roger vult aan: “Voor de perfecte ondersteuning in de winkel zijn wij
bezig om nieuwe tools te ontwikkelen op het gebied van virtual reality
en sales ondersteunende apps die op een gemakkelijke wijze de visuele
verschillen aan de consument kan laten zien.”
D
E
O
P T I C I E N
N R
4 2 0 1 6
20
I SEE Nikon Lenses
LENSWEAR
FOR
VISIONAIRS