Previous Page  20 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 20 / 132 Next Page
Page Background

C

O V E R S T O R Y

NIKON STAAT WERELDWIJD BEKEND ALS EEN VAN DE TOP HONDERD BEKENDSTE CONSUMENTENMERKEN EN

WORDT IN NEDERLAND VERTEGENWOORDIGD DOOR HOLLAND OPTICAL COMPANY. NIKON HEEFT ÉÉN DUIDELIJK

VISIE: MENSEN INSPIREREN OM IEDERE DAG HET BESTE UIT ZICHZELF TE HALEN DOOR HEN TE LATEN GENIETEN VAN

SCHERP EN HELDER ZICHT. “DOOR IN ELK NIKON BRILLENGLAS DE NODE-TECHNOLOGIE TOE TE PASSEN ERVAREN

CONSUMENTEN PERFECT KIJKCOMFORT”, VERTELT ROGER SLANGEN, PROJECTMANAGER VAN HOLLAND OPTICAL

COMPANY UIT DIEMEN. “HET TECHNOLOGISCHE EN INNOVATIEVE IMAGO VAN NIKON BRILLENGLAZEN DRAAGT

DAN BIJ AAN HET ONDERSCHEIDENDE KARAKTER VAN DE POSITIE VAN DE ZELFSTANDIGE OPTICIEN!”

“I SEE” CAMPAGNE ZET NIKON OP DE KAART

Na de succesvolle “I AM” campagne voor de camera’s, ontwikkelde

Nikon de “I SEE” campagne voor brillenglazen. Het merk wordt inge-

zet om haar beroemde naam en krachtige signatuur beter te benutten

voor zelfstandige opticiens. Roger: “In de huidige markt zoeken opti-

ciens naar onderscheidende proposities. Met de concurrentie van de

filiaalbedrijven en nieuwe toetreders op internet en in de winkelstraat,

wordt dit steeds moeilijker. De zelfstandige opticien wil zich met her-

kenbare en toegevoegde waarde onderscheiden; een uitgelezen kans

met Nikon.”

NIKON BRILLENGLAZEN – AL 100 JAAR EEN KRACHTIG MERK

Nikon zit al meer dan tien jaar in de portefeuille van Holland Optical

Company en bestaat in 2017 honderd jaar. Sinds 1917 is Nikon bezig

met de ontwikkeling van industriële producten op het gebied van de

optische industrie zoals fotografie, microscopen, brillenglazen, ruim-

tevaarttechnologie en steppers. Deze ‘centennial’ zal met herkenbare

promoties en communicatie worden ondersteund waarbij de focus ligt

op samenwerking met de individuele opticien die onderscheidend is

in zijn regio. Roger Slangen: “Denk daarbij aan een lokale campagne

zoals ‘I SEE AMSTERDAM’. Deze campagne wordt ondersteund met

herkenbaar promotiemateriaal. Elke plaats heeft zijn eigen iconische

plekken, door deze aan het Nikon-merk te koppelen, versterkt dit de

positie van de opticien als local hero in de beleving bij de consument.’

PRESIO MASTER EN VIRTUAL REALITY

Mede dankzij innovatieve producten als Presio Wide en Presio Power

wordt Nikon binnen de optiek opnieuw krachtig op de kaart gezet. De

onderscheidende bi-aspherische ontwerpen van de brillenglazen zijn

direct afgeleid van de cameratechniek. In het ‘centennial’ jaar 2017

zal HOC de nieuwste innovaties van Nikon introduceren.

Een mooi voorbeeld daarvan is de Presio Master, een uniek multifo-

caal waarbij alle, nog aanwezige, aberraties tot een minimum worden

beperkt voor het ultieme visuele comfort. In combinatie met de Nikon-

coatingen het meest comfortabele multifocale brillenglas.

Roger vult aan: “Voor de perfecte ondersteuning in de winkel zijn wij

bezig om nieuwe tools te ontwikkelen op het gebied van virtual reality

en sales ondersteunende apps die op een gemakkelijke wijze de visuele

verschillen aan de consument kan laten zien.”

D

E

O

P T I C I E N

N R

4 2 0 1 6

20

I SEE Nikon Lenses

LENSWEAR

FOR

VISIONAIRS