ONTSPANNEN OP WEG
In een markt waar prijs leidend lijkt te zijn, is het van groot belang uzelf te onder-
scheiden van de concurrentie. Voor een klantreis geldt daarom hetzelfde als voor op
vakantie gaan: een goed georganiseerde reis betekent dat u ontspannen op weg gaat.
“Wij helpen u graag de reis zo ontspannen mogelijk te maken voor uw klant. Dat
doen we met trainingen, verkoopondersteunende tools en andere diensten binnen ons
Uneyeted-programma. Klanten willen namelijk niet alleen goede dienstverlening, maar
ook verrast worden tijdens hun klantreis”, aldus Sebastiaan de Jong, General Manager
Essilor Nederland.
ALL ABOARD: DE KLANTREIS VAN ESSILOR
De klantreis van Essilor kent een aantal routes en bezienswaardigheden. We zetten ze
graag voor u op een rijtje.
ORIËNTATIE
De klantreis begint eigenlijk al voordat de klant bij u in de winkel staat. Maar dat is
natuurlijk wel waar u de klant wil hebben. Essilor ondersteunt haar Uneyeted-leden
met verschillende marketingstrategieën en campagnes om oriënterende klanten naar
hun winkel te leiden. “We helpen met uw online aanwezigheid, organiseren landelijke
reclamecampagnes en hebben bijpassende pakketten om deze zichtbaar te maken in
uw winkel.”
ANAMNESE & OOGMETING
Gaat de klant met u op reis? Mooi! Eerste halte: anamnese en oogmeting. Laat de klant
echt vakmanschap ervaren met de geavanceerde apparatuur van O’Max Instruments.
Essilor geeft trainingen in het gebruik ervan. Zo weet u zeker dat u nauwkeurig meet en
u uw klant de beste kijkoplossing biedt die past bij zijn behoeften.
MONTUURKEUZE
De montuurkeuze is voor de klant uiteraard erg belangrijk. Dit najaar ondersteunt
Essilor u daarin extra met nieuwe trainingen van Nelleke Mulder; Basis kleuradvies en
de Briltraining. “Ook introduceren we Société des Lunetiers. De klant kan kiezen uit
D
E
O
P T I C I E N
N R
4 2 0 1 6
94
ALLES VOOR EEN
ONVERGETELIJKE
KLANTREIS
VANAF HET EERSTE MOMENT DAT EEN CONSUMENT BESEFT
DAT HIJ OF ZIJ EEN BRIL OF CONTACTLENZEN NODIG HEEFT,
TOT HET MOMENT VAN AANKOOP: HET IS EEN HELE REIS
DIE DE KLANT AFLEGT. EÉN DIE AL BEGINT NOG VOORDAT
DE KLANT BIJ U IN DE WINKEL STAAT EN WAAR OOK NOG
EENS VELE BESTEMMINGEN MOGELIJK ZIJN. HOE ZORGT
U DAT DE KLANT BIJ U IN DE WINKEL KOMT EN NIET KIEST
VOOR EEN CONCURRENT? EN HOE KRIJGT U EEN TEVREDEN
KLANT DIE OPNIEUW DE REIS MET U AANGAAT? ESSILORS
FILOSOFIE: BIED DE CONSUMENT DE BEST MOGELIJKE KLANT-
REIS IN UW WINKEL. EEN VIJF STERREN ERVARING WAARBIJ
HET UW KLANT AAN NIETS ONTBREEKT.
G
L A Z E N