De Opticien nr 4 2023 Online

DE OPTICIEN NR 4 2023 10 INTERVIEW De kracht van Menicon ligt volgens Evert Aaij, Manager van de Commerciële afdelingen, in de korte lijnen en de sterke betrokkenheid binnen het bedrijf. “Wanneer iemand tot Menicon toetreedt, in welke functie dan ook, wordt hij of zij twee weken lang ondergedompeld in het reilen en zeilen van de verschillende afdelingen om een goed inzicht te creëren in het werk en de verantwoordelijkheden van iedere afdeling. Deze benadering zorgt voor saamhorigheid binnen het bedrijf. We werken allemaal aan hetzelfde doel, maar iedereen vanuit zijn of haar eigen, unieke specialisatie. Wij willen ervoor zorgen dat iedereen ervaart dat we het écht samen doen.” Samenhang tussen de verschillende afdelingen Dat het van belang is dat iedereen weet welke afdeling zich waarmee bezighoudt, blijkt uit het feit dat de afdelingen veel met elkaar samenwerken. Evert: “De afdelingen Customer Services, Professional Services, Marketing en Sales vormen samen de commerciële kern van het bedrijf. Ze werken samen om alle processen naadloos te laten verlopen en de klant, in dit geval de opticien, op de best mogelijke manier te ondersteunen.” Op de vraag waarom het van belang is dat de afdelingen nauw dienen samen te werken, antwoordt Evert: “Menicon staat voor het bieden van de beste zichtoplossing en persoonlijke ondersteuning. Deze visie heeft ertoe geleid dat het assortiment steeds verder is uitgebreid, wat op zijn beurt vraagt om nog meer begeleiding en ondersteuning vanuit ons team. Om de opticien optimaal te kunnen ontzorgen en voorzien in hun behoeften ontstaat op die manier een creatieve en verrassende aanpak voor onze klant.” MENICON: EEN GROEIEND BEDRIJF WAAR BETROKKENHEID ALTIJD CENTRAAL STAAT Menicon heeft de afgelopen jaren een indrukwekkende groei doorgemaakt. Ondanks deze groei, blijft de persoonlijkheid en betrokkenheid gewaarborgd. Om te achterhalen hoe zij deze balans weten te behouden en hoe ze zich verder ontwikkelen met behoud van hun kernwaarden, gaan we in gesprek met de verschillende afdelingen binnen het commerciële team, die nauw met elkaar zijn verbonden. Customer Services en Professional Services De Customer Services afdeling is vaak het eerste contactpunt voor de opticiens. Inge Strating, Manager van de Customer Services afdeling, benadrukt dat zij persoonlijk en direct contact met klanten onderhouden. “Als je naar Menicon belt, krijg je geen antwoordapparaat, maar een echt persoon aan de lijn. Als je belooft dat persoonlijke aandacht hoog in het vaandel staat, moet je daar ook naar handelen en dat is precies wat we bij Menicon doen.” Customer Services (v.l.n.r.: Claudia, Gea, Anne, Tanja, Inge, Alexandra, Jenneke en Anita) Sales (v.l.n.r: Annelies, Monique, Edgar, Anthoinette en Gerben) Commercieel MT (v.l.n.r.: Gerben, Evert, Inge en Harm Hildo)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4