De Opticien nr 4 2023 Online

DE OPTICIEN NR 4 2023 4 INHOUD P. 10 INTERVIEW MENICON Menicon heeft de afgelopen jaren een indrukwekkende groei doorgemaakt. Ondanks deze groei, blijft de persoonlijkheid en betrokkenheid gewaarborgd. Om te achterhalen hoe zij deze balans weten te behouden en hoe ze zich verder ontwikkelen met behoud van hun kernwaarden, gaan we in gesprek met de verschillende afdelingen binnen het commerciële team, die nauw met elkaar zijn verbonden. P. 18 COVERSTORY ESSILORLUXOTTICA Onlangs introduceerde EssilorLuxottica een nieuwe innovatie op de markt: Varilux XR series. Dit is het eerste Varilux-brillenglas dat is ontworpen met Artificial Intelligence. Deze innovatie blijft de grenzen van multifocale brillenglazen verleggen en biedt het best mogelijke zicht voor mensen met presbyopie. P. 22 DE RIGO BENELUX De Rigo zit in de top vier grootste eyewear bedrijven ter wereld, is actief in ruim tachtig landen en het bedrijf heeft 28 merken in het portfolio, waarvan Rodenstock Eyewear en Porsche Design de nieuwste toevoegingen zijn. Met de overname van deze twee merken én de opening van een kantoor en showroom in Naarden-Vesting, versterkt De Rigo zijn positie in de Benelux. P. 25 PROOST OP EEN INSPIRERENDE, GEZELLIGE BEURS! Omdat we als vaktijdschrift graag een bijdrage willen blijven leveren aan de beurzen in Nederland, zijn we sponsor van de aankomende editie van BOLD XXL. U vindt ons dit keer niet achter de bar, maar we willen u toch graag voorzien van een welkomstdrankje. Bij binnenkomst ontvangt u van de beursorganisatie een De Opticien-munt, waarmee u een gratis drankje kunt bestellen. 10 18 22 25

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4