De Opticien nr 4 2023 Online

DE OPTICIEN NR 4 2023 84 INTERVIEW OPTIEK VERHOEVEN IN CAMPAGNE MOREL "LOOKING FORWARD TO THE NEXT GENERATION” MOREL, het onafhankelijke Franse familiebedrijf dat bekend staat om de authenticiteit en het leveren van kwaliteit sinds 1880, heeft onlangs de campagne 'Looking Forward Since 1880” 'gelanceerd. De gedurfde campagne portretteert de geschiedenis van MOREL met zijn verleden, heden en toekomst. Mark Steenbakkers, bedrijfsleider Optiek Verhoeven in Nuenen, reageerde zo enthousiast op de campagne dat MOREL het familiebedrijf Optiek Verhoeven erin meegenomen heeft. Optiek Verhoeven bestaat sinds 1976 en is uitgebouwd tot een groep van 23 optiekwinkels, 14 audicienswinkels en een contactlens expertisecentrum. Tijn Verhoeven, algemeen directeur van Optiek Verhoeven, zorgt met meer dan 180 medewerkers voor optimale oog- en oorzorg in Noord Brabant en Gelderland. Beide familiebedrijven staan voor nauw contact en betrokkenheid. Vaktijdschrift de Opticien gaat in gesprek met Tijn Verhoeven en Mark Steenbakkers van Optiek Verhoeven en met Brian Kragt, Michelle van Tol en Sandra van Renterghem van MOREL. Aan hun de vraag wat deze samenwerking zo sterk en krachtig maakt. Aan het begin van het interview wordt iedereen gevraagd hoe hij of zij in de optiekbranche terecht is gekomen. Tijn Verhoeven neemt de aftrap: “Toen ik in 1976 van de HAVO afkwam, vroeg mijn vader, die een optiekwinkel in Veldhoven had, of ik bij hem in de winkel kwam werken met het motto: ‘studeren kun je altijd nog’. Ik ben toen blijven plakken en ondertussen heb ik mijn vakdiploma’s gehaald. Sinds mijn achttiende ben ik in het vak gekomen en daarna nooit meer weggegaan.” Mark is één van die vestigingsmanagers die de optiekwinkel van Verhoeven in Nuenen naar een hoger niveau heeft getild. Toen hij op latere leeftijd op het moment kwam dat hij moest kiezen wat hij ging doen, had hij geen idee. “Mijn moeder kwam met een advertentie waarin ze een opticien of een opticien in opleiding zochten. Ik was geen van beide, maar ik ben wel gaan bellen. Ik werd uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en werd aangenomen. Uiteindelijk bleek het optiekvak ook echt voor mij weggelegd. ” Mark werkte eerst in een andere optiekzaak voordat hij in gesprek kwam met Tijn. “Ik wilde uiteindelijk meer dan alleen lenzen aanpassen en Tijn vond mij geschikt voor deze winkel van Optiek Verhoeven. Wat ik vooral wilde was geen stropdas meer dragen, dat was in die tijd echt een ding. Daarmee snapte Tijn meteen wat voor sfeer ik in de winkel neer wilde zetten, het moet aanvoelen als een soort huiskamer. Mensen moeten het gevoel hebben dat het hier gezellig is, in plaats van een ‘clean room’ waar alles te strak is. Zo gaan we ook met klanten om.” Die sfeer is ook duidelijk te merken tijdens het interview, waar klanten om de haverklap binnenkomen en vriendelijk begroet en geholpen worden. Optiek Verhoeven Nuenen en Morel Tijn Verhoeven Tijn Verhoeven, Mark Steenbakkers en Brian Kragt

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4