Previous Page  30 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 30 / 84 Next Page
Page Background

D

e

O

p t i c i e n

n r

5 2 0 1 6

30

B

e d r i j f s r e p o r t a g e

HET BELGISCHE ACCESSOIREMERK KOMONO KOMT NA ZONNEBRIL-

LEN EN HORLOGES NU OOK MET HUN EERSTE OPTICAL COLLECTION.

DE BRILLENCOLLECTIE BESTAAT UIT MAAR LIEFST DERTIEN VERSCHILLENDE

MODELLEN, ALLEN IN DIVERSE KLEUREN, EXCLUSIEF VERKRIJGBAAR BIJ

OPTICIENS. DE COLLECTIE WERD VOOR HET EERST GEPRESENTEERD OP

DE SILMO IN PARIJS. DAAR SPRAKEN WIJ MET OPRICHTERS RAF MAES EN

ANTON JANSSENS EN HADDEN HET OVER VERLEDEN ÉN TOEKOMST.

Over de hele wereld zijn mensen bezig om hun stijl en iden-

titeit te uiten. De merken waarmee je jezelf associeert helpen

bij het bepalen van de persoon die je bent of wilt zijn. Deze

merken kunnen worden gekoppeld aan allerlei producten, maar

binnen de modewereld (van ontwerper tot retailer) worden

accessoires steeds belangrijker. Het accessoiresegment wordt

meestal gedeeld door een keuze tussen dure producten met

een hoge merkwaarde en goedkopere producten met een lage

merkwaarde.

Komono is een accessoiremerk dat haar premium merkwaarde met betaalbare én kwalitatieve producten combineert. Door voort-

durend de Komono zonnebrillencollectie te voorzien van nieuwe ontwerpen blijven ze trendy, zodat de consument zijn look up to

date kan houden en de winkelier zijn voorraad fris en relevant kan houden.

HOE HET BEGON

Komono is het verhaal van twee vrienden die elkaar tijdens snowboarden ontmoetten en besloten om enkele zaken anders aan te

pakken. Komono (wat Japans is voor ‘kleine dingen’) is ontstaan uit een koppeling tussen Vision & Timing. De oprichters hebben

hun krachten gebundeld met een soortgelijke chemie.

Raf Maes, de perfectionist, was vanaf jonge leeftijd gecultiveerd door een obsessie voor design en architectuur. Anton Janssens, de

vrije geest, bouwde een fascinatie op voor culturele systemen uit een fundament van techniek en design. Hij jaagt nu op visioenen

van de toekomst voor Komono met een eigentijdse benadering die de identiteit waarborgt. Beide delen een opstandige jeugd, heb-

ben ervaring met het opbouwen van merken en beschikken over een compromisloze toewijding aan kwaliteit en design dankzij

hun Belgische inborst.

Komono

BREIDT UIT MET

OPTICAL COLLECTION