De Opticien Nr5-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 2 1 11 1961 in het hart vanVeneto. Het bedrijf onderscheidt zich door het vermogen om vakmanschap te combineren met geavanceerde technologieën door het constante streven naar innovatie. Het portfolio omvat de huismerken WEB Eyewear, Marcolin en Viva en de gelicentieerde merken als Tom Ford, Guess, adidas Sport, adidas Originals, Moncler, Max Mara, Barton Perreira, Swarovski, Gant, Tod's, MAX&Co. en nog meer. Via eigen directe netwerken en wereldwijde partners distribueert Marcolin haar producten in meer dan 125 landen.” “Kortom, we zijn een groot bedrijf. We hebben te maken met eigen merken, licentiemerken, distributiekanalen, productie, salesteams et cetera. Om dit allemaal in goede banen te leiden, is mijn rol om de salesteam in de EMEA landen zo goed mogelijk neer te zetten. We hebben de afgelopen jaren dan ook hard gewerkt om nieuwe netwerken uit te zetten in verschillende landen en ons sterk op de kaart te zetten. Zoals ik net al aangaf, was deze basis er al in België en Nederland, maar dat was zeker niet altijd binnen Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Dat neemt niet weg dat onze visie en strategie overal gelijk is over de rol en partner die we willen zijn voor de opticien.” “We zijn een flinke organisatie maar willen lokaal graag persoonlijk opereren. We willen dicht op de markt zitten, de behoeften van onze klanten zien, en hier op inspelen middels persoonlijk contact dat op de lange termijn is gericht. We zijn een stabiele speler op de markt met inmiddels zestig jaar ervaring. Ook ons portfolio is mooi en divers waardoor wij iedereen kunnen bedienen. Van mode tot sport, ons portfolio is compleet en sterk. Dit maakt ons betrouwbaar, waardoor we kunnen werken aan een mooie relatie met elkaar. “We willen dat het contact met onze klanten aanvoelt als betrokken en persoonlijk!” “Een relatiewaarbijwij zorgendat onswereldwijde sales endistributienetwerk op orde is, zodat onze salesmensen dat kunnen doen waar het om draait. De relatie met de opticien - om een zo goed mogelijke samenwerking op te zetten waarbij we allebei kunnen groeien. Nu en in de toekomst.” “Over de toekomst gesproken, we zijn trots op onze licentiemerken waar we al lang mee samenwerken, en die ook voor de toekomst al zijn vastgelegd. De samenwerking met Guess bijvoorbeeld is al verlengd tot 2030 en ook met Tom Ford is de samenwerking beklonken tot 2029. Overeenkomsten die je alleen maar aan kunt gaan op basis van goede resultaten, vertrouwen en een gezamenlijke visie. Deze stabiele, betrouwbare partner zullen we blijven.” “Om de continuïteit te garanderen investeren we tevens ook in onze eigen merken. Web is hier een mooi voorbeeld van. Een prachtig huismerk waarbij mooie resultaten bij de opticien worden behaald. De juiste balans vinden tussen huis- en licentie-merken is belangrijk. Ik denk dat we daar goed in slagen. We mogen terugkijken – ook in de lastige covid-jaren – op een mooie geschiedenis. En ik ben blij dat we met een sterke basis naar de toekomst kunnen kijken. Blij ook dat we weer op de Silmo mogen staan en ons weer kunnen laten zien en de industrie en de mensen weer letterlijk kunnen omarmen!” MARCOLIN VIERT ZIJN 60-JARIG JUBILEUM. HOE IS HET OM TE WERKEN VOOR EEN BEDRIJF MET ZO'N GROTE GESCHIEDENIS IN DE OPTISCHE INDUSTRIE? “Dat is natuurlijk fantastisch! We hebben het daarom ook goed gevierd. Uiteraard met inachtneming van de huidige omstandigheden. Maar op woensdag 22 september 2021 diende de Salone d'Onore van Triennale Milano als adembenemend decor voor "LOOK AT ME NOW", Marcolin's 60 e jubileumviering evenement. Marcolin sprak daar over het heden, maar keek tegelijkertijd naar de toekomst en de bijpassende uitdagingen. De woorden van onze CEO & General Manager Fabrizio Curci en verschillende partners, brachten hulde aan de expertise van ons bedrijf waarvan de geschiedenis is gebouwd op vakmanschap en een constante zoektocht naar technologische innovatie.” “De gasten werden verwelkomd door journaliste en tv-presentatrice Mia Ceran, die als "Master of Ceremony" de avond verzorgde. Naast de gasten die fysiek op de Triennale aanwezig waren, keek een grote groep mensen ook live wereldwijd mee. Onder de gasten waren de Italiaanse actrices Cristiana Capotondi, Isabella Ferrari en Nicoletta Romanoff, een selectie van internationale mode-influencers en talenten, partners en journalisten. Ik denk – gezien de huidige omstandigheden – dat we het niet mooier hadden kunnen vieren.” Meer informatie: Marcolin Benelux Tel. +31 (0)70 362 48 88 www.marcolin.com “WE WILLEN DAT HET CONTACT MET ONZE KLANTEN AANVOELT ALS BETROKKEN EN PERSOONLIJK!” Vakmanschap en technologie zijn de kernbegrippen van het bedrijf die duidelijk terugkomen in de nieuwe video ter ere van het 60-jarig bestaan, die tijdens het evenement in première ging. "HET BEDRIJF ONDERSCHEIDT ZICH DOOR HET VERMOGEN OM VAKMANSCHAP TE COMBINEREN MET GEAVANCEERDE TECHNOLOGIEËN DOOR HET CONSTANTE STREVEN NAAR INNOVATIE"

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4