De Opticien Nr5-2021 Online

D e O p t i c i e n n r 5 2 0 2 1 18 I n t e r v i e w JILL MARKETING: “MARKETING ALS SLEUTELWOORD TOT SUCCES VOOR DE OPTIEKONDERNEMER” JILL IS EEN TEAM VAN ENTHOUSIASTE, CREATIEVE MENSEN DIE BESEFFEN DAT MARKETING HET SLEUTELWOORD IS TOT SUCCES. JILL WERFT NIEUWE KLANTENENBINDT DE HUIDIGE KLANTENKRINGAAN DE ONDERNEMING. DAARNAAST IS JILL AL JAREN GESPECIALISEERD IN DE OPTIEK, WAARDOOR ZIJ TOEGEVOEGDE WAARDE KAN BIEDEN AAN ALLE OPTIEKONDERNEMERS. “WE WILLEN GRAAG NOG MEER PRODUCTEN EN MOGELIJKHEDEN AAN DE ZELFSTANDIGE OPTICIEN AANBIEDEN IN DE TOEKOMST”, VERTELT MARKETING MANAGER DAAN COLLET VAN JILL. “DOOR ONZE FLEXIBELE INSTELLING EN ONZE SPECIALISATIE BINNEN DE OPTIEKMARKT WETEN WE ALS GEEN ANDER OP DE JUISTE WIJZE DE COMMUNICATIE VAN DE OPTICIEN TE VERTALEN.” Om deze vertaalslag nog beter te maken, heeft Jill haar team uitgebreid met Jeroen de Wit voor de Nederlandse en Tinne Boen voor de Belgische markt. Beiden zijn Sales en Marketing Consultant bij Jill en bezoeken de opticien om hen te begeleiden en mee te denken. Daan: “Jeroen en Tinne zijn echt onze voelsprieten. Doordat zij dicht op de markt zitten, kunnen zij als geen ander in kaart brengen wat de opticien wil bereiken, wat er goed ging, maar ook wat er beter kan, waar de aandachtpunten liggen et cetera. We hebben bij Jill als doel mee te denken met de ondernemer om zo zijn marketingresultaten en daarmee zijn verkoop naar een hoger plan te trekken.” Jill ziet het als een uitdaging om klantwensen te vertalen naar oplossingen die het verschil maken. Via een slimme architectuur wordt beschikbare data geanalyseerd en omgezet in waardevolle klantinzichten om zo meer rendement te halen uit bestaande klanten. De marketingactiviteiten worden via een combinatie van traditionele- en onlinemarketingkanalen op elkaar afgestemd en ingezet. De resultaten van de campagnes worden gemeten en dragen bij aan de doelstellingen van de zelfstandige ondernemers.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4