Je bent sinds septem-
ber commercieel direc-
teur bij Procornea.
Hoe bevalt het?
“Zeer goed, ik heb
het ontzettend naar
mij zin. In de loop
der jaren heb ik veel
ervaring opgedaan
in de optiek, maar
Procornea heeft me
verrast – in positieve
zin wel te verstaan.
De organisatie telt 130
betrokken en bevlogen mensen, die in Eerbeek iedere dag werken aan de
hoogst haalbare kwaliteit én service van het merk. Zo’n omgeving voelt aan
als een warm bad. Op persoonlijk vlak betekent dit dat ik weer terug ben in de
optiek, het vak dat mij altijd heeft aangetrokken. Ik doe weer wat ik leuk vind
en waar mijn hart ligt.”
Welke visie heb jij voor Procornea en wat wil je bereiken?
“Procornea is een organisatie die alles kan als het gaat om contactlenzen:
de technologie die wij toepassen is van geavanceerd niveau en het aanbod
bestaat uit een totaalpakket. Het wordt tijd om dat naar buiten uit te dragen.
In zo’n dynamische markt met zeer actieve ketens én een online markt die
niet stilstaat, is het geen eenvoudige opgave om jezelf als specialist te differen-
tiëren. Kies je voor de contactlens die op iedere straathoek te koop is of ga je
voor maatwerk en zeg je: ik heb een contactlens die daadwerkelijk de beste
kijkoplossing voor u biedt. Daar zijn veel contactlensspecialisten nog wel eens
angstig voor, om je echt als specialist te durven profileren. Hierbij ontstaat de
angst dat de consument deze profilering niet accepteert en elders op zoek gaat
naar een goedkopere oplossing. Prijs is een veel gehoord argument, echter prijs
speelt geen rol als je de beste oplossing biedt. Mensen worden steeds bewus-
ter van zichzelf en hun omgeving; waarbij onder andere kwaliteit een steeds
grotere rol speelt– de taak om dat stukje meerwaarde voor de consument in te
vullen is aan de ondernemer.”
“Op het moment ben ik druk met het herpositioneren van Procornea op de
Nederlandse en buitenlandse business-to-business markt. Procornea werkt aan
haar gezicht naar de buitenwereld toe, hier zal men in de toekomst dan ook
meer van gaan zien. Tot nu toe is het bedrijf een beetje te bescheiden geweest,
daarom is zichtbaarheid nu mijn speerpunt.”
Als je het over zichtbaarheid hebt, wat zijn dan de woorden die bij Procornea
horen?
“Daar ben ik volop mee bezig om dat helder in kaart te brengen. Procornea
staat uiteraard voor technologisch hoogstaande producten en toont zich als
een zeer behulpzame organisatie. Je voelt je echt welkom bij Procornea. Onze
hoogstaande helpdesk is daar een goed voorbeeld van. Wanneer mensen pro-
blemen hebben in de praktijk, komen ze altijd bij ons terecht voor gedegen
advies. Daarnaast hebben we innovatie hoog in het vaandel staan. Innovaties
die we allemaal hier in Eerbeek ontwikkelen met de speerpunten kwaliteit en
Procornea introduceert
Ortho K multifocaal –
Dreamlite Zoom
Als een vis in het water, zo voelt commercieel directeur Alex Lamse zich sinds hij per september dit jaar
in dienst is getreden bij Procornea in Eerbeek. Zijn kennis van de optiek en contactlenzen, plus zijn brede
ervaring in de marketing maken hem volgens Procornea de juiste man op de juiste plaats. De redactie
van De Opticien spreekt met Alex Lamse over zijn eerste maanden bij Procornea, die naar eigen zeggen
voorbij zijn gevlogen.
C
O V E R S T O R Y
D
E
O
P T I C I E N
N R
6 2 0 1 5
42