Previous Page  42 / 78 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 42 / 78 Next Page
Page Background

Je bent sinds septem-

ber commercieel direc-

teur bij Procornea.

Hoe bevalt het?

“Zeer goed, ik heb

het ontzettend naar

mij zin. In de loop

der jaren heb ik veel

ervaring opgedaan

in de optiek, maar

Procornea heeft me

verrast – in positieve

zin wel te verstaan.

De organisatie telt 130

betrokken en bevlogen mensen, die in Eerbeek iedere dag werken aan de

hoogst haalbare kwaliteit én service van het merk. Zo’n omgeving voelt aan

als een warm bad. Op persoonlijk vlak betekent dit dat ik weer terug ben in de

optiek, het vak dat mij altijd heeft aangetrokken. Ik doe weer wat ik leuk vind

en waar mijn hart ligt.”

Welke visie heb jij voor Procornea en wat wil je bereiken?

“Procornea is een organisatie die alles kan als het gaat om contactlenzen:

de technologie die wij toepassen is van geavanceerd niveau en het aanbod

bestaat uit een totaalpakket. Het wordt tijd om dat naar buiten uit te dragen.

In zo’n dynamische markt met zeer actieve ketens én een online markt die

niet stilstaat, is het geen eenvoudige opgave om jezelf als specialist te differen-

tiëren. Kies je voor de contactlens die op iedere straathoek te koop is of ga je

voor maatwerk en zeg je: ik heb een contactlens die daadwerkelijk de beste

kijkoplossing voor u biedt. Daar zijn veel contactlensspecialisten nog wel eens

angstig voor, om je echt als specialist te durven profileren. Hierbij ontstaat de

angst dat de consument deze profilering niet accepteert en elders op zoek gaat

naar een goedkopere oplossing. Prijs is een veel gehoord argument, echter prijs

speelt geen rol als je de beste oplossing biedt. Mensen worden steeds bewus-

ter van zichzelf en hun omgeving; waarbij onder andere kwaliteit een steeds

grotere rol speelt– de taak om dat stukje meerwaarde voor de consument in te

vullen is aan de ondernemer.”

“Op het moment ben ik druk met het herpositioneren van Procornea op de

Nederlandse en buitenlandse business-to-business markt. Procornea werkt aan

haar gezicht naar de buitenwereld toe, hier zal men in de toekomst dan ook

meer van gaan zien. Tot nu toe is het bedrijf een beetje te bescheiden geweest,

daarom is zichtbaarheid nu mijn speerpunt.”

Als je het over zichtbaarheid hebt, wat zijn dan de woorden die bij Procornea

horen?

“Daar ben ik volop mee bezig om dat helder in kaart te brengen. Procornea

staat uiteraard voor technologisch hoogstaande producten en toont zich als

een zeer behulpzame organisatie. Je voelt je echt welkom bij Procornea. Onze

hoogstaande helpdesk is daar een goed voorbeeld van. Wanneer mensen pro-

blemen hebben in de praktijk, komen ze altijd bij ons terecht voor gedegen

advies. Daarnaast hebben we innovatie hoog in het vaandel staan. Innovaties

die we allemaal hier in Eerbeek ontwikkelen met de speerpunten kwaliteit en

Procornea introduceert

Ortho K multifocaal –

Dreamlite Zoom

Als een vis in het water, zo voelt commercieel directeur Alex Lamse zich sinds hij per september dit jaar

in dienst is getreden bij Procornea in Eerbeek. Zijn kennis van de optiek en contactlenzen, plus zijn brede

ervaring in de marketing maken hem volgens Procornea de juiste man op de juiste plaats. De redactie

van De Opticien spreekt met Alex Lamse over zijn eerste maanden bij Procornea, die naar eigen zeggen

voorbij zijn gevlogen.

C

O V E R S T O R Y

D

E

O

P T I C I E N

N R

6 2 0 1 5

42