De Opticien nr6 online

D e O p t i c i e n n r 6 2 0 1 8 4 I n h o u d P. 23 INFACE MAAKT MODE EN DESIGN VOOR IEDEREEN TOEGANKELIJK De nieuwe collectie zonnebrillen van Inface is geïnspireerd op de minimalistische lijnen van het Deense design, maar de look is eleganter en kleurrijker dan ooit. De ontwerpers van Inface zijn experts in het combineren van bekende technologieën uit de eyewear met de beste trends uit de mode-industrie, waardoor de nieuwe collectie zowel kleurrijk als verrassend betaalbaar is. P. 10 INTERVIEW Spectacular Eyewear is al bijna 24 jaar een begrip binnen de optiekbranche. Peter Lippens en Hans-Peter van der Mispel staan bekend om hun gedrevenheid en enthousiasme. Met een mooi portfolio aan merken en een team dat helemaal op elkaar is ingespeeld, kijken ze uit naar 25 jaar Spectacular Eyewear in 2020. Plezier hebben in het werk is dan ook één van de belangrijkste pijlers voor beide heren. Zowel in de contacten met klanten als met hun leveranciers. Met Braun- Classics bijvoorbeeld werken ze al meer dan tien jaar samen en ook met Angel Eyes, van de merken Vinyl Factory en Freakshow, staat de teller inmiddels op zeven jaar samenwerking. P. 34 ERIK EN DICK OVER DERTIG JAAR SAMENWERKING EN DE BIJZONDERE (BRILLEN)VERHALEN VAN ODÉ Erik en Dick van Odé werken volgend jaar dertig jaar samen. Zelf grappen ze direct dat dit langer is dan hun beide huwelijken. Humor is dan ook één van de belangrijke pijlers voor de fijne samenwerking. Maar natuurlijk is er meer, de passie voor brillen bijvoorbeeld. Neem bijvoorbeeld Henry Jullien, een iconisch merk dat de heren allebei al dertig jaar voeren. Loyaliteit is dan ook nog zo’n typisch kenmerk voor de twee. Net als hun neus voor mooie producten met een verhaal binnen de concurrerende brillenindustrie. Hoewel na dertig jaar ze zelf een verhaal op zich zijn geworden! 28 10 23 P. 28 COVERSTORY Presbyopie is in Nederland alom aanwezig. Het CBS voorspelt dat in 2019 de helft van de inwoners in Nederland 50-plusser is, dus het lijkt veilig aan te nemen dat meer dan de helft van de bevolking dan te maken heeft met presbyopie. Goed nieuws voor de optiekbranche, maar toch lijkt het dat de markt vooral de oplossing biedt in de bril, terwijl het enorme potentieel van multifocale contactlenzen nauwelijks wordt benut. In 2016 heeft Johnson & Johnson Vision de unieke INTUISIGHT™ technologie geïntroduceerd in 1-DAY ACUVUE® MOIST MULTIFOCAL. Hierdoor kent deze daglens een hoog slagingspercentage en is daarnaast bijzonder eenvoudig aan te meten, zonder dat de klant een ‘compromis’ hoeft aan te gaan voor de verte of nabij.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4