De Opticien nr6 online

C o n t a c t l e n z e n JANSEN & JANSEN OOGZORG UIT RIDDERKERK WERKT SINDS KORT INTENSIEF SAMEN MET PROCORNEA. WIJ VRAGEN ERIK JANSEN, OPTOMETRIST EN EIGENAAR VAN JANSEN & JANSEN OOGZORG, NAAR HOE HIJ TEGEN DEZE NIEUWE SAMENWERKING AANKIJKT. PARTNERSCHAP Jansen werkte voorheen nog niet met Procornea, totdat ruim een jaar geleden een klant met een lens van Procornea zijn optiekzaak binnenkwam. Toen was hij om. ,,De schone lens, de slechter wordende samenwerking met mijn voormalige contactlensleverancier en het goede contactlensmateriaal waren voor mij de doorslag om te gaan samenwerken met Procornea”, vertelt Jansen. Maar het gaat niet alleen om de lenzen: ,,De communicatie met het team van Procornea ver- loopt fijn”, aldus Jansen. Dat Procornea sinds kort onderdeel is van de Specialty EyeCare Divison van CooperVision vindt Jansen een pluspunt omdat hij goede ervaringen heeft met CooperVision. Het samenwerkingsverband met Procornea ziet hij als een wisselwerking; Procornea maakt de mooie producten en Jansen & Jansen Oogzorg zorgt dat deze mooie producten terechtkomen op de juiste ogen. Daarmee doelt hij onder andere op het unieke myopie management aanbod. MYOPIE MANAGEMENT EXPERT Met myopie management wil Jansen het verschil maken voor kinderen. Hij wil de toekomstige generatie zoveel mogelijk behoeden voor ernstige oogproblemen die gepaard gaan met hoge bijziendheid. ,,We passen op dit moment veel DreamLite MC nachtlenzen aan bij kinderen, maar we moeten zeker MiSight® 1 day niet vergeten”, aldus Jansen. Op de vraag wanneer hij voor welke lens zou kiezen antwoord Jansen: ,,Wij zijn erg enthousiast over de voordelen van DreamLite MC nachtlenzen. Kinderen hoeven dan overdag niet te denken aan een bril of con- tactlenzen. Echter, MiSight® daglenzen hebben een extra voordeel wat hygiëne en gemak betreft vanwege het weinige onderhoud.” Myopie management is maat- werk. Voor ieder kind wordt – in overleg met de ouders - een eigen behandelplan op maat gemaakt, waarbij de beste (lens)oplossing wordt gekozen. Dit wordt vervolgens gemonitord via de myopie-module in MyProcornea. Naast het seminar wat optometristen bij Procornea op locatie krijgen, is ook de accountmanager van Procornea twee avonden langs geweest in Ridderkerk om een uitgebreide myopie management update te geven aan het gehele team. ,,Dankzij deze interne training is iedereen bij ons op de hoogte van de ontwik- kelingen op het gebied van myopie management. Ook is het belang van goede hygiëne nog aan bod gekomen tijdens de presentatie”, vertelt Jansen. De optome- trist geeft aan te merken dat er de laatste tijd in de media extra aandacht wordt besteed aan het belang van goede hygiëne bij contactlenzen. ,,Wij hechten veel waarde aan het geven van een uitgebreide voorlichting over het schoonhouden van de contactlenzen. We merken dat dit onderwerp bij ouders leeft en willen hier zo goed mogelijk op inspelen.” OUDERS EN VERZORGERS Het valt Jansen op dat de meeste mensen het woord myopie management niks zegt. ,,Onder ouders en verzorgers is er nog veel onwetendheid over de risico’s van progressieve myopie bij kinderen. Wij spreken deze doelgroep persoonlijk aan in onze winkel. Een een-op-een contactmoment vinden wij belangrijk en zo kunnen wij de klant ook het beste informeren.” Jansen vindt het belangrijk om alle voordelen en risico’s te bespreken. ,,We leggen uit hoe de lens werkt en op welke D e O p t i c i e n n r 6 2 0 1 8 64 Jansen& Jansen Oogzorg EN Procornea; KIJKEN SAMEN VERDER

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4