De Opticien nr6-2020 Online

D e O p t i c i e n n r 6 2 0 2 0 4 I n h o u d PAG. 10 INTERVIEW OOGWERELD Oogwereld is met 46 optiekzaken in het midden en hoge segment de laatste jaren steeds verder gegroeid. Met fraaie ‘parels’ als Jochem voor Ogen (dat recent is aangesloten bij oogwereld), Oogwereld Loonen en Oogwereld Damme staat het bedrijf stevig in haar schoenen. Mede door het partnerschap met investeringsmaatschappij AAC Capital en het aantrekken van CEO Julius Remarque in 2018 is een duidelijke strategie ingeslagen. We gaan in gesprek met Julius Remarque over de ontwikkelingen en stand van zaken bij oogwereld. PAG. 14 COVERSTORY PROCORNEA 2020: Het had hét jaar van de visus moeten worden. Het liep anders. En hoe! COVID-19 kwam en zette onze wereld op de kop. Normaliter zouden we het in deze tijd hebben over aankomende congressen, bijeenkomsten, etc. Dat staat, net als zo veel andere zaken, helaas in de wacht tot we het virus overwonnen hebben. Betekent dit dat de optiekbranche het afgelopen jaar in de wacht heeft gestaan door de omstandigheden? Zeker niet! Graag dopen we 2020 dan ook om tot het jaar van de visie. PAG. 45 SCOTCH & SODA EYEWEAR Scotch & Soda Eyewear behoort sinds vorig jaar tot het portfolio van Menrad. Het merk is bijzonder goed ontvangen binnen de optiek en daardoor konden we het niet laten om ons verder te verdiepen in de achtergrond van Scotch & Soda. 10 10 PAG. 20 RODENSTOCK MY WAY COLLECTIE Als eerbetoon aan Frank Sinatra en zijn epische stijl brengt Rodenstock daarom het legendarische ‘Senator’ montuur terug in een gelimiteerde collectie. De collectie is vernoemd naar één van Frank’s grootste hits, My Way. Naast de ‘Senator’ zijn er nog twee additionele herenmonturen in vier kleuren en twee maten toegevoegd aan de collectie. Elegante modellen van acetaat, waarbij de designers van Rodenstock hebben gespeeld met de vormen en stijl van de originele ‘Senator’ om de collectie naar de huidige trends te brengen. 45 14

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4